Martin Károly Rôzne

Ako je to s vrátením nepoužitého darčeka obchodníkovi?

Vrátiť jednu z dvoch rovnakých žehličiek či autodráh, ktoré si obdarovaní nájdu pod vianočným stromčekom, nemusí byť po Vianociach také jednoduché.

V prípade kamenných obchodov totiž takáto možnosť závisí len od dobrej vôle predávajúcich. V zákone povinnosť prijať nepoužitý výrobok späť nie je. Ak sa darček kupoval cez internet, bez udania dôvodu ho možno vrátiť do siedmich dní. Potom to už opäť záleží len na dohode s predajcom.

Keď chce mať niekto istotu, najlepšie je, aby sa vopred dohodol s predávajúcim, že by tovar po Vianociach prípadne vrátil alebo vymenil. Ale aj tak je to len na dobrej vôli obchodníka,“ priblížila predsedníčka Fóra spotrebiteľov Marta Černá. Väčšia šanca pritom podľa nej je, že bude obchodník ochotný tovar vymeniť za iný, než ako by vrátil peniaze späť.

Sú však tovary, ktoré sa nevymieňajú. Napríklad CD alebo DVD nosiče či knihy,“ opísala Černá. V tomto prípade totiž hrozí, že si ich kupujúci už skopíroval alebo prečítal. Ďalej sú to výrobky, ktoré obchodníci neberú späť z hygienických dôvodov, ako napríklad spodnú bielizeň

Ľudia by pritom podľa Černej nemali zabúdať na to, že ak chcú darček vrátiť alebo vymeniť, mal by byť v originálnom balení a so všetkými visačkami.

Pri nákupe darčekov cez internet je najjednoduchšia možnosť vrátenie výrobku do siedmich dní. Na to má právo každý zákazník,“ vysvetlil Jozef Dvorský, výkonný riaditeľ Slovenskej asociácie pre elektronický obchod. Táto možnosť sa však nevzťahuje na tovary, ktoré boli napríklad určené na mieru konkrétnemu človeku. Teda obchodník ich objednal pre zákazníka v špeciálnej farbe či prevedení. Ak chcú ľudia vrátiť výrobky po uplynutí lehoty siedmich dní, záleží to už len na dohode s internetovým obchodom.

Zdroj: TASR Ilustračné foto

Najčítanejšie v regióne
Najčítanejšie na Dnes24.sk
Magazín
Najčítanejšie v regióne
Najčítanejšie zo Slovenska
SLEDUJTE NÁŠ INSTAGRAM