Monika Vengrínová Rôzne

Americká klasika i kabriolet Brigitte Bardot: Aj takéto skvosty zdobili Spišskú Sobotu

Asi dvadsiatku veteránov mohli obdivovať návštevníci Spišskej Soboty. Tridsiaty ročník Tatranského veterána sa pýšil najmä autami predvojnových čias, ale i americkou klasikou sedemdesiatych rokov. Čerešničkou na torte bol kabriolet, ktorý osobne vlastnila herečka Brigitte Bardot.

Ilustračný obrázok k článku Americká klasika i kabriolet Brigitte Bardot: Aj takéto skvosty zdobili Spišskú Sobotu
Foto: Peter Handzuš / Zdroj: Dnes24.sk

Vlastniť veterána a vlastnými rukami mu vrátiť zašlý lesk a krásu je pre mnohých ich majiteľov splnením chlapčenského sna. Ukázať potom svetu svoju prácu a svoju pýchu je pre nich akýmsi zadosťučinením. Neváhajú preto precestovať ani stovky či tisíce kilometrov. Inak tomu nebolo ani tento rok, keď spoluorganizátormi Tatranského veterána 2014 boli členovia Veteran car clubu z Nemecka.

Najstaršie má 91 rokov, najvzácnejšie hodnotu do milióna eur

„Svoje veterány si z Nemecka priviezli na vozíkoch, pretože si ich nechcú zničiť. Týždeň s nimi cestujú po Slovensku a už tu prešli asi päťsto kilometrov. Pred dvoma rokmi sme tu však mali Španielov, ktorí prišli priamo na svojich veteránoch. Stále sa dá na týchto autách normálne jazdiť. Robí sa to však len príležitostne,“ vysvetľuje Marek Môcik, prezident popradského Veteran car clubu a organizátor Tatranského veterána.

Najstarším autom tohto ročníka bol Buick 6 z roku 1923, najvzácnejším ale Cabriolet Belage z roku 1935 z dielne francúzskej automobilky, ktorý niekedy v päťdesiatych, šesťdesiatych rokoch osobne vlastnila slávna herečka Brigitte Bardot. „Určite tu má najvyššiu hodnotu, pretože, ako sa hovorí, je to auto s príbehom. Tá cena sa môže pohybovať od pol milióna až do milióna eur,“ uvažuje organizátor s tým, že ostatné autá majú hodnotu od sto tisíc eur vyššie.

Najväčšia radosť je autá rekonštruovať

On sám je majiteľom Chevroletu Camaro z roku 1979. Ide o americkú klasiku, ktorú si nechal doviesť priamo z Ameriky a do terajšieho stavu ho dávali rok a pol. „Získať takéto auto je určite splnením chlapčenského sna. Pre majiteľov veteránov je najväčšia radosť tie autá renovovať, pretože väčšinou ich získajú v dezolátnom stave,“ myslí si Môcik.

Rekonštrukcia niekoľko desiatok rokov starého auta bola tým najlepším aj pre Gabriela Hoffmanna, ktorý je majiteľom Škody Popular z roku 1936. Podľa jeho slov išlo o ľudové auto, ktoré sa vyrábalo v štyroch vyhotoveniach. On sa k tomu svojmu dostal zhruba pred dvadsiatimi piatimi rokmi. „Jeho rekonštrukcia bola dosť náročná, pretože v tom čase sa doňho dosť ťažko zháňali veci. Dnes sa už dá zohnať všetko, preto rekonštruovať veterány nie je taký problém. Ja sám som v tom čase skončil so športovou kariérou a hľadal som nejaké využitie. Našiel som sa v tomto. Bola to pre mňa výzva, či to auto dokážem dať do takej podoby, v akej je,“ dodáva Hoffmann, podpredseda popradského Veteran Car clubu.

Zraz veteránov v Poprade
40
Galéria
Foto: Peter Handzuš / Zdroj: Dnes24.sk
Zdroj: Dnes24.sk
Najčítanejšie v regióne
Najčítanejšie na Dnes24.sk
Magazín
Najčítanejšie v regióne
Najčítanejšie zo Slovenska
SLEDUJTE NÁŠ INSTAGRAM