Rôzne

Moderné ícečká z Bratislavy na východ: Cesta môže stáť menej ako 10 eur!

Rozpúta sa cenový boj? Na Slovensku sa po prvý raz spúšťa reálne súperenie železničných dopravcov o cestujúcich. Železničná spoločnosť Slovensko (ZSSK) sa totiž od polovice decembra tohto roku ocitne v priamej konkurencii so súkromnou firmou RegioJet, a to na trati z hlavného mesta na východ.

Ilustračný obrázok k článku Moderné ícečká z Bratislavy na východ: Cesta môže stáť menej ako 10 eur!
Zdroj: TASR

Do boja dnes ako prvý vyštartoval súkromný RegioJet a útočí najmä nižšími cenami. Už od dnešného dňa zlacnil svoju aktuálnu linku na trase z Prahy do Žiliny a avizuje pokles cien aj na trase z Bratislavy do Košíc. Nové vlaky by mali zastavovať i v Poprade, keďže dopravca považuje Poprad-Tatry za významnú destináciu, a to ako z hľadiska turistického, tak z hľadiska ekonomické a ďalších.

Cena lístkov môže klesnúť aj o 10 eur

„Vďaka konkurencii rátame s tým, že cena lístka na trase Bratislava – Košice môže klesnúť až pod 10 eur,“ vyhlásil majiteľ holdingu Student Agency, do ktorého patrí aj RegioJet, Radim Jančura. V súčasnosti pritom podľa jeho slov stojí lístok v InterCity (IC) vlakoch na tejto trase 20 eur a v rýchlikoch vyše 18 eur.

Štátna ZSSK konanie súkromného dopravcu nechce komentovať. Kontruje však skúsenosťami z Českej republiky, kde podobnú situáciu už zažili. Konkurencia tam zrazila ceny na neudržateľnú úroveň pre dopravcov, časť z nich preto so súperením skončila a ceny stúpajú. Akými novinkami či zbraňami chce do konkurenčného boja vstúpiť ZSSK, firma zatiaľ neprezradila. „O všetkých zmenách budeme včas cestujúcich informovať,“ uviedla hovorkyňa spoločnosti Jana Morháčová.

Výrazný potenciál trate

Štátny dopravca IC vlaky na tejto trati prevádzkuje bez dotácie od štátu. V roku 2013 nimi prepravil takmer 690 000 ľudí. Celkovo však predstavuje úsek medzi Bratislavou a Košicami severom krajiny výrazný potenciál. Ostatnými druhmi vlakov, čiže od osobných cez expresy až po rýchliky, sa na nej uskutočnila približne štvrtina výkonov, ktoré si od dopravcu objednal štát.

Príchod na Slovensko už podľa informácií zverejnených v médiách avizoval aj ďalší súkromník, spoločnosť Leo Express. Tá by chcela od polovice decembra tohto roku jazdiť na trase z Košíc do Prahy.

Zdroj: TASR
Najčítanejšie v regióne
Najčítanejšie na Dnes24.sk
Magazín
Najčítanejšie v regióne
Najčítanejšie zo Slovenska
SLEDUJTE NÁŠ INSTAGRAM