Na pošte by sme nemali čakať dlhšie ako 12 minút. Inak im hrozia pokuty

Určite sa vám neraz stalo, že ste si na pošte museli počkať aj viac ako 15 minút. Podľa predpisov by to tak ale nemalo byť.

Aktualizované
Ilustračný obrázok k článku Na pošte by sme nemali čakať dlhšie ako 12 minút. Inak im hrozia pokuty
Zdroj: TASR

Pozná to zrejme každý z nás. Vyberiete sa počas obedňajšej prestávky alebo po práci na poštu, kde na vás už „čaká“ nekonečný rad. Poviete si, že nejako to vydržíte, ale keď sa čas strávený na pošte pomaly naťahuje, dochádzajú nervy aj tým najtrpezlivejším.

Viete však, že čakacia doba na pošte v čase špičky by nemala presiahnuť 12 minút? Vyplýva to z predpisov Úradu pre reguláciu elektronických komunikácií a poštových služieb. Tie stanovujú minimálne štandardy, ktoré by mal dostať každý zákazník.

„Poskytovateľ univerzálnej služby je povinný na každej pošte vykonávať organizačné opatrenia na minimalizovanie času čakania na poskytnutie univerzálnej služby tak, aby priemerný čas čakania pri priehradke v čase špičkovej dennej prevádzky nebol väčší ako 12 minút,“ uvádza úrad.

Pošta dostala pokutu

Hovorca úradu pre reguláciu Roman Vavro pre portál topky.sk upresnil, že ide o priemerný čas čakania pri priehradke konkrétnej pošty v čase špičkovej dennej prevádzky. „Špičková denná prevádzka je prevádzka počas dvoch po sebe nasledujúcich hodín s najväčšou intenzitou poskytovanej služby,“ doplnil Vavro.

Zároveň prezradil, že existuje jedna pobočka, ktorá v súvislosti s dlhšou čakacou dobou dostala aj sankciu. „Evidujeme prípad v roku 2016, bola to Pošta Bratislava 1, kde Regulačný úrad uložil pokutu vo výške 3 500 eur,“ potvrdil Vavro.

Efektívnejšia prevádzka

Slovenská pošta sa snaží o to, aby prevádzka v rámci jednotlivých pobočiek bola čo najefektívnejšia. „Je potrebné zdôrazniť, že záťaž pobočiek pravidelne vyhodnocujeme prostredníctvom špecializovaného auditu a na základe jeho výsledkov prijímame prípadné opatrenia, ktoré úzko súvisia s dopytom zákazníkov po našich službách,“ pre Bratislava24.sk povedala hovorkyňa Slovenskej pošty Martina Macková.

V uplynulom období nainštalovali na vybraných poštách vyvolávacie systémy, ktorých cieľom je zefektívniť celkovú prevádzku. Tie poskytujú aj presné údaje o čakacích dobách. „V roku 2017 sme počas šiestich mesiacov vykonávali merania v rámci Pošty Bratislava 1, kde je takýto systém nainštalovaný. Priemerné časy čakania boli pod hranicou 12 minút, čím sme naplnili požiadavky stanovené Regulačným úradom,“ informovala Macková.

Podľa celkových výsledkov meraní v druhej polovici roka 2017 bol priemerný čas čakania na pobočkách s vyvolávacími systémami necelých 6 minút, čo je o 51 % kratší čas ako je priemer stanovený Regulačným úradom.

Ilustračný obrázok

Zdroj: bratislava.dnes24.sk

Odporúčame