Monika Vengrínová Rôzne

Najväčšia veterán rallye na Slovensku: Takéto skvosty zaplnili popradské námestie

S veteránmi v Tatrách i pod nimi sa akoby roztrhlo vrece. Kombinácia starých nablýskaných tátošov a majestátnych štítov v pozadí je však taká dokonalá, že nikdy neomrzí. Tento raz si šesťdesiatka retro kúskov odskočila z Tatier priamo na popradské námestie a veru, bolo sa na čo pozerať.

Ilustračný obrázok k článku Najväčšia veterán rallye na Slovensku: Takéto skvosty zaplnili popradské námestie
Foto: Monika Vengrínová / Zdroj: Dnes24.sk

Oldtimer Rallye Tatry píše už svoj siedmy ročník, pričom v priebehu rokov sa stal najväčšou akciou veteránov na Slovensku. „Chceli sme vytvoriť VIP akciu s medzinárodným charakterom, kvalitnú, čo sa týka zastúpenia, ale i organizačne, a to na úrovni štvorhviezdičkových hotelov. A takto funguje dodnes,“ uviedol riaditeľ rallye Jaroslav Petran z Liptovského Mikuláša s tým, že účastníkmi už boli veterány z trinástich krajín. Tento ročník neobišli okrem milovníkov a majiteľov staručkých tátošov zo Slovenska ani Česi, Poliaci, Slovinci, Nemci a Rakúšania.

350 kilometrov, štyri etapy, šesťdesiat áut

Šesťdesiatka účastníkov rallye mala naplánované štyri etapy s celkovou dĺžkou 350 kilometrov v rámci Nízkych a Vysokých Tatier, Liptova a Spiša. Počas celej akcie tiež posádky čakali jazdecké testy. „V Poprade na námestí mali prejsť autá šesťdesiat metrov za dvanásť sekúnd, pričom každá stotina sekundy znamenala trestný bod. Takýchto testov počas rallye absolvujú všetci približne desať, na záver sa vyhodnotí ten najlepší,“ objasnil Petran.

Medzi krásavcami pútal pozornosť i model z roku 1935, konkrétne ktorý bol nanovo postavený v roku 1981. Mladý párik z Nitry si ho zaobstaral práve v Poprade. „Toto autíčko sme kúpili u vás pred päť a pol rokom a zhruba pred rokom a pol sme ho dokončili. Dá sa povedať, že to bolo akési splnenie môjho chlapčenského sna,“ premýšľa Marek Boďo, ktorý si rallye po Tatrách nevedel vynachváliť.

Zo Smokovca do Tatier si však jazdu za volantom užívala jeho priateľka. „Šoférovalo sa mi dobre. Myslím si, že je to rovnaké, ako šoférovať nové auto, na každé si treba zvyknúť. A tu špeciálne na dĺžku a šírku tohto auta, aby sa človek vedel držať v pruhoch, ale inak je to super,“ usmievala sa Dominika Takachová.

Prvý rok viezla Jaguár odťahovka

V rámci Oldtimer Rallye Tatry 2014 prišlo šesťdesiat veteránov, pričom najstarší pochádzal z roku 1912, najnovší bol vyrobený v roku 1974. Jeden z najvzácnejších bol Jaguár, ktorého hodnota sa pohybuje vo výške viac ako päťdesiattisíc libier. Jeho majitelia z Prahy sú účastníkmi všetkých ročníkov, no ten prvý nedopadol práve podľa ich predstáv. „Pikoškou je, že v rámci prvého ročníka im hneď na začiatku odišiel kompresor a nemohli na aute jazdiť. Ja som si povedal, že také pekné a vzácne auto nenecháme niekde stáť. Tak sme ho naložili na odťahovku a celou cestou okolo Tatier i cez Poľsko sme ho viezli. Teraz je o sedem rokov staršie, tým pádom aj vzácnejšie. A je v dokonalom stave,“ dodal riaditeľ rallye.

Veterány na popradskom námestí v rámci Oldtimer Rallye Tatry 2014
40
Galéria
Foto: Monika Vengrínová / Zdroj: Dnes24.sk
Zdroj: Dnes24.sk
Najčítanejšie v regióne
Najčítanejšie na Dnes24.sk
Magazín
Najčítanejšie v regióne
Najčítanejšie zo Slovenska
SLEDUJTE NÁŠ INSTAGRAM