Posádka Stoklas - Krišáková na Rally Lubeník s víťazstvom v triede

V polovici júla pokračoval seriál majstrovstiev Slovenska v rally piatym podujatím na Gemeri. Na súťaži sa predstavil aj podtatranská posádka Stoklas-Krišáková.

Všetky zúčastnené posádky 9. ročníka Rally Lubeník preverili nielen náročné trate, ale aj zmeny počasia, ktoré zo začiatku priniesli sucho a neskôr silný dážď. V týchto podmienkach sa z víťazstva tešila česká posádka Pavel Valoušek – Veronika Havelková, ktorá si upevnila vedúcu pozíciu v slovenskom šampionáte. Na štart súťaže sa postavilo takmer 40 posádok, ktoré absolvovali 90 kilometrovú trať. Po celý deň sme mali možnosť sledovať zaujímavé súboje a momenty. Spočiatku to vyzeralo tak, že najrýchlejšie by mohlo byť WRC bratov Melichárkovcov, no neskôr sa do popredia dostali vozidlá R5 posádok Koči – Schovánek a Valoušek – Havelková.

Zabojovať o šieste prvenstvo chceli aj Grzegorz Grzyb s Jakubom Wrobelom, víťazi posledného ročníka Rallye Tatry, ale po poruche diferenciálu svojej Škody Fabia R5 museli zo súťaže odstúpiť.

Zdroj: PR

Výborne si na pretekoch počínala už spomínaná dvojica Martin Stoklas – Miroslava Krišáková na Škode fábia, ktorá na trať odštartovala so štartovným číslom 36. Dobre pripravené auto, šikovní mechanici a skvelá súhra jazdca a navigátorky priniesli úspech v podobe víťazstva v triede 7. „Aj keď sme išli s najslabším autom v štartovom poli, ten adrenalín prežívate rovnako, či idete v nadupanom vozidle alebo s našou fábiou. Pre mňa to boli asi najťažšie preteky čo jazdím rely a zároveň prvé dokončené s takýmto množstvom kilometrov. Doposiaľ som jazdil prevažne MRC alebo SRP, podujatia so 30–40 kilometrami rýchlostných skúšok. S novou spolujazdkyňou Mirkou sa nám išlo veľmi dobre. Zažili sme niekoľko krízových situácií na trati, ale nezľakla sa a užívala si to tak, ako ja,“ povedal talentovaný jazdec, rodák zo Sp. Belej Martin Stoklas.

Zdroj: PR

Prácu nového pilota za volantom rely špeciálu si pochvaľovala aj M. Krišáková. „Po Rallye Tatry som absolvovala ďalšie podujatie majstrovstiev Slovenska. Trate v Lubeníku boli perfektne pripravené. Tak ako všetkých aj nás prekvapila náhla zmena počasia. Pred poslednou sekciou sme mali obuté „suché“ pneumatiky ale prudký lejak nám dal zabrať. Len čo sme odštartovali do rýchlostnej skúške začalo nás šmýkať, zažili sme veľa srandy a aj pre divákov to bolo oveľa zaujímavejšie,“ dodala Miroslava Krišáková.

V rely na rozdiel od formuly je možné zájsť do servisu a prezuť pneumatiky len v určených časových intervaloch a nie vtedy sa posádke zachce. V rely musia odjazdiť niekoľko rýchlostných skúšok a až potom môžu zájsť do servisného parkoviska a tam vykonať potrebné nastavenia vozidla, či prezuť opotrebované gumy.

Podujatie zabezpečovala aj veľká skupina popradských organizátorov z AOS klubu Poprad. Poďakovanie sympatickej dvojice patrí celej partii mechanikov LARS Team a všetkým partnerom, ktorí finančne podporili novozloženú posádku.

(PR správa)

Zdroj: PR

Odporúčame

Tento článok nie je možné komentovať.