Peter Handzuš Rôzne

Presun modrých vláčikov z podtatranskej oblasti sa zatiaľ odkladá

Železničná spoločnosť Slovensko, a. s., chystala v decembri tohto roka presun šiestich nových vlakových súprav, ktoré verejnosť pozná ako modré vláčiky, a chcela ich nahradiť pôvodnými starými vlakmi. Ich presun však vďaka iniciatíve miestnych obvodn

** „Vytvorila sa iniciatíva za ich zachovanie v našom regióne, za ktorou stoja okrem mňa aj prednostovia obvodných úradov v Poprade Milan Baran, v Kežmarku Ján Soliar a v Starej Ľubovni Zita Pleštinská,“** vysvetľuje Bieľak. Táto iniciatíva stojí na štyroch prioritách, a to zachovanie moderných vlakových súprav na trati Poprad Tatry – Plaveč, zavedenie integrovanej dopravy vo verejnom záujme, zvýšenie záujmu zo strany cestujúcich o túto regionálnu trať a zatraktívnenie cestovania možnosťou zavedenia vlakového spojenia do Krakova.

Podľa nového modelu dopravnej obsluhy bude železničná doprava využívaná na miestu dopravu iba v špecifických prípadoch, a to ak bude dostatočný prúd cestujúcich, ak nebude jestvovať alternatívna cestná infraštruktúra, alebo ak v danej oblasti existuje vhodný turistický potenciál.** „Ak tu chceme zachovať tieto súpravy a vôbec celú osobnú železničnú dopravu na tejto trati, musíme hľadať riešenia, aby podtatranský región uspel v rámci pripravovaného nového modelu dopravnej obsluhy hlavne vďaka svojmu turistickému potenciálu,“** upozornil Bieľak.

Jednou z možností je zavedenie vlakového spojenia Eurorégió Goral na trati Poprad – Kežmarok – Spišská Belá – Stará Ľubovňa – Krynica – Nový Sacz – Krakov. „Tento marketingový ťah by určite prilákal viac turistov a pozdvihol by imidž železničnej dopravy. Podporil by sa aj cestovný ruch návštevnosťou turisticky a historicky významných miest v regióne Tatier, Pienin i Šariša a Spiša,“ konštatoval Bieľak.

Zdroj: TASR

Najčítanejšie v regióne
Najčítanejšie na Dnes24.sk
Magazín
Najčítanejšie v regióne
Najčítanejšie zo Slovenska
SLEDUJTE NÁŠ INSTAGRAM