Monika Vengrínová Rôzne

Príjem tiesňových volaní v roku 2013 vzrástol. O pomoc požiadalo 835 turistov

Kým v roku 2013 prijalo Operačné stredisko tiesňového volania 835 žiadostí o pomoc, v roku 2012 ich bolo o 34,3 % a rok pred tým dokonca o 45,14 % menej. Množstvo úrazov a žiadostí o pomoc pritom bolo oznámených aj priamo na Oblastných strediskách v jednotlivých horských oblastiach.

Už v prvých mesiacoch roka 2013 zaznamenalo Operačné stredisko tiesňového volania nárast počtu prijatých tiesňových volaní. Extrémny nárast žiadostí o pomoc prijalo v mesiaci február, kedy sa príjem volaní zvýšil o 36,41 %.

S otvorením turistických chodníkov a začiatkom turistickej sezóny, kedy zvyčajne stúpa návštevnosť turistov vo všetkých horských oblastiach stúpol aj počet úrazov a v prvom polroku operačné stredisko zaznamenalo zvýšenie o 34,2 % oproti minulému roku.

S príchodom letných prázdnin stúpajúci trend pokračoval a príjem tiesňových volaní v tomto období vzrástol oproti minulému roku o 53,5 %. Celkovo za rok 2013 prijalo Operačné stredisko tiesňových volaní 835 žiadostí o pomoc, čo je o 34,3 % viac oproti roku 2012 a o 45,14 % viac oproti roku 2011.

Množstvo úrazov a žiadostí o pomoc bolo oznámených aj priamo na Oblastné strediská v jednotlivých horských oblastiach. Jedným z plánov Horskej záchrannej služby v budúcnosti je docieliť príjem všetkých tiesňových volaní iba na Operačnom stredisku tiesňového volania, kde je zabezpečený nepretržitý 24-hodinový dispečing s tiesňovou linkou 18300.

Zdroj: Dnes24.sk
Najčítanejšie v regióne
Najčítanejšie na Dnes24.sk
Magazín
Najčítanejšie v regióne
Najčítanejšie zo Slovenska
SLEDUJTE NÁŠ INSTAGRAM