SVET O SLOVENSKU: Česi angažovali “stvoriteľov” prezidenta Kisku

Majitelia agentúry Komplot prezradili, čo vštepovali Andrejovi Kiskovi do hlavy, aby porazil Roberta Fica v boji o prezidentský palác. Teraz budú radiť aj českej strane ODS.

Ilustračný obrázok k článku SVET O SLOVENSKU: Česi angažovali “stvoriteľov” prezidenta Kisku
Zdroj: TASR

Bolo to veľké prekvapenie keď zakladateľ Dobrého anjela a splátkových spoločností Andrej Kiska ako úplný politický nováčik porazil v súboji o prezidentský palác politického matadora Roberta Fica. Na začiatku jeho cesty mu len málokto veril, ale on sa dokázal obklopiť správnymi ľuďmi, ktorí mu pomohli dosiahnuť aj zdanlivo nemožný cieľ. Medzi nimi boli aj majitelia slovenskej agentúry Komplot Adam Znášik a Peter Hajdin. Český portál ihned.cz informuje, že aktuálne budú radiť aj českej opozičnej strane.

Recept na úspech

“Slovenskú reklamnú agentúru Komplot si pred voľbami do Snemovne najali občianski demokrati. Jej skúsenosti by ale ešte viac mohli zaujímať aj Michala Horáčka s Jiřím Drahošom, ktorí v januári 2018 vyzvú Miloša Zemana v boji o Pražský Hrad,” píše ihned.cz

Portál dodáva, že s trochou nadhľadu by sa dalo povedať, že Slováci Adam Znášik a Peter Hajdin vedia, ako urobiť prezidenta z niekoho, kto nie je veľmi známy a ešte k tomu proti nemu stojí jasný favorit. “Práve oni boli architektami úspešnej kampane Andreja Kisku, ktorý prekvapivo porazil hegemóna slovenskej politiky Roberta Fica.

Podľa slovenských expertov by sa Zemanovi súperi nemali voči nemu veľmi vymedzovať. Skôr by mali pred verejnosťou šikovne zdôrazňovať, že sú “menej unavení” ako úradujúci prezident, ktorý má časté problémy s chôdzou… a tiež presvedčiť, že dokážu Zemana v úlohe prezidenta kvalitne zastúpiť.

Dokolečka dokola

Znášik a Hajdin pre portál prezradili, že Kiskovi neustále vštepovali do hlavy, že musí na všetkých mítingoch opakovať niekoľko kľúčových viet. Aj keď to môže byť veľmi únavné, až otravné, je to vraj zaručený recept na úspech. “Ľudia tie hlavné myšlienky započujú možno raz – dvakrát, aj keď ich kandidát zopakoval 400-krát,” píše ihned.cz

Pre politických nováčikov je vraj najťažšie práve naučiť sa povedať to, čo povedať majú. “Skúsený politik dokáže pri rozhovore o rybolove v Nórsku povedať, že na Šumave treba zničiť kôrovca. Bez patričných skúseností je však lepšie hovoriť rovno o tom kôrovcovi, pretože pri debate o rybolove by na neho mohol zabudnúť.”

Každý politický príbeh je jedinečný, ale ak by niekto v Česku chcel zopakovať taktiku Andreja Kisku, už je na to neskoro. Prezidentské voľby sú už na budúci rok a portál zdôrazňuje, že Kiska začal svoju kampaň až s dvojročným náskokom. Druhá časť Kiskovho receptu na úspech sa však už prebrať dá: “Sústredil sa najmä na stretnutia s ľuďmi a sociálne siete.”

Foto: ilustračné

Zdroj: Dnes24.sk