V Lendaku prišli s novou službou: Odkaz starostovi cez internet alebo mobil
V podtatranskej obci Lendak v okrese Kežmarok zaviedli pre obyvateľov a návštevníkov obce novú službu, ktorá môže byť inšpiráciou aj pre iné samosprávy.
Problémy, ktoré trápia obyvateľov, môžu nahlásiť prostredníctvom internetovej stránky odkazprestarostu.sk alebo priamo z mobilného telefónu prostredníctvom aplikácie.
„Pri každom podnete je potrebné uviesť krátky názov a popis problému, zvoliť jednu z príslušných kategórií, napríklad životné prostredie, parkovanie, ďalej určiť ulicu, kde sa daný problém nachádza a pridať fotografiu, ktorá ho dokumentuje,“ informuje internetová stránka obce.
O odoslaní podnetu občana informuje portál prostredníctvom e-mailu. Ako sa ďalej uvádza na internetovej stránke, po zverejnení podnetu samospráva odpovedá, či a ako ho bude riešiť.
V prípade, ak obec Lendak nezašle odpoveď do 14 dní od jeho pridania, odkaz je automaticky označený ako neriešený. Obec má možnosť uviesť, že podnet nepatrí do jej kompetencie a je možné zmeniť zodpovednosť za jeho riešenie na iný subjekt.
Portál zároveň umožňuje obyvateľom o každom podnete diskutovať, ale aj hodnotiť, či je odpoveď samosprávy dostatočná, pridávať komentáre či aktualizácie podnetov. Obyvatelia môžu pod každým podnetom rovnako i sledovať komunikáciu medzi samosprávou a obyvateľmi.
Foto: Ilustračné