Monika Vengrínová Rôzne

Vo Vysokých Tatrách kontrolujú kvalitu služieb. Ubytovacie zariadenia musia dodržiavať kódex

O to, aby sa v našich veľhorách zvyšovala kvalita poskytovaných služieb sa snaží Oblastná organizácia cestovného ruchu. Aj z tohto dôvodu zaviedla tzv. Kódex ubytovacích zariadení, ktorý má pomáhať dodržiavať kvalitu služieb, ale aj zavádzať určité štandardy.

Ilustračný obrázok k článku Vo Vysokých Tatrách kontrolujú kvalitu služieb. Ubytovacie zariadenia musia dodržiavať kódex
Foto: Monika Vengrínová / Zdroj: Dnes24.sk

Desať bodov kódexu splnilo 150 ubytovacích zariadení

Hodnotených bolo 180 subjektov poskytujúcich ubytovanie vo Vysokých Tatrách. Hodnotenie prebiehalo postupne v priebehu jedného roka, kedy boli jednotlivým ubytovacím zariadeniam stanovené podmienky, ktoré museli splniť. Kontrolovalo sa, či majú uhradené členské poplatky, či platia samospráve všetky dane a poplatky, či zverejňujú informácie, propagačné materiály, newslettre, a pod.

Všetkých desať bodov splnilo 150 ubytovacích zariadení, ktorým bol odovzdaný spomínaný kódex. Ten bude dostupný na recepcii každého tohto zariadenia a hostia si tak budú môcť sami skontrolovať, či ubytovateľ spĺňa tieto štandardy a následne ich vyžadovať.

„Našim cieľom je zvýšiť kvalitu poskytovaných služieb v ubytovacích zariadeniach a zaviesť v nich isté štandardy. V decembri minulého roku sme odovzdávali certifikáty kvality pre gastro zariadenia. V nastolenom budeme pokračovať aj tento rok a postupne sa už zameriavame na zvyšovanie kvality služieb aj v tunajších hoteloch, penziónoch, či iných zariadeniach poskytujúcich pre návštevníkov Tatier ubytovanie,“ povedala Lenka Maťašovská výkonná riaditeľka Oblastnej organizácie CR Región Vysoké Tatry.

Latka sa bude posúvať čoraz vyššie

Kódexy budú obsahovať okrem formálnych náležitostí, či potvrdenia, že ubytovateľ je platiteľom daní a členských poplatkov aj bod informujúci, že ubytovateľ poskytuje klientom regionálnu kartu TATRY Card, či bod potvrdzujúci overovanie názoru samotných klientov na kvalitu poskytovaných služieb cez dotazníky „Spoznaj svojho hosťa“.

Tatranci sa tak rozhodli nastúpiť cestu po vzore zahraničných destinácií, kde všetci hoteliéri ťahajú za jeden povraz a propagovať región Vysoké Tatry ako jednu destináciu, aby všetci návštevníci našich veľhôr boli spokojní a radi sa do Tatier vracali.

„Nie je to jednorazová záležitosť. Postupne budeme sledovať všetky ubytovacie zariadenia, hodnotiť ich a vyžadovať od nich, aby spĺňali tieto štandardy a myslíme si, že časom budeme latku posúvať čoraz vyššie a vyššie,“ uzatvára Maťašovská.

Kódex ubytovacích zariadení v Regióne Vysoké Tatry
7
Galéria
Foto: Monika Vengrínová / Zdroj: Dnes24.sk
Zdroj: Dnes24.sk
Najčítanejšie v regióne
Najčítanejšie na Dnes24.sk
Magazín
Najčítanejšie v regióne
Najčítanejšie zo Slovenska
SLEDUJTE NÁŠ INSTAGRAM