Beh proti nenávisti: Popradskí školáci vybehali vo svojom meste srdce
Po tom, čo v júni pomocou mobilnej aplikácie figurerunning vybehali skratku svojej školy a oslávili tak jej výročie, sa gymnazisti z Kukučínovej rozhodli pre tvar srdca. Vyjadrili tak lásku k svojmu mestu a zároveň bojovali proti nenávisti. Prizvali si aj žiakov základných škôl.

Trasa merala 11,5 kilometra
GPUK boli písmená, ktoré gymnazisti pomocou mobilnej aplikácie zaznamenávajúcej pohyb cez google mapy vybehali pred pár mesiacmi. Zožali úspech, preto sa už vtedy rozhodli, že v tejto aktivite budú pokračovať. Pre svoj ďalší počin si vybrali srdce, a to v rámci celoškolského programu „Poprad je naše mesto“, aby tak manifestovali lásku k Popradu a to, že je krásne a radi v ňom žijú.
Tentokrát sa však rozhodli do aktivity zapojiť aj ďalších. Spolu s tridsiatkou gymnazistov tak v tento deň bežalo ďalších zhruba štyridsať žiakov všetkých popradských základných škôl. Trasa bola rozdelená do štyroch úsekov a spolu merala 11,5 kilometra.
„Každá skupinka mala zabehnúť jeden úsek, žiaci sa však zapojili s takou radosťou, že nikto nechcel prestať. Mali sme niekoľko telefónov napojených na GPS, ktoré sledovali náš pohyb. A trafili sme, srdiečko je pekné. Avšak, okrem toho, že sme ním chceli vyjadriť lásku k nášmu mestu, malo symbolizovať aj čosi iné. Vybehali sme ho aj v rámci kampane „Bez nenávisti na internete“ zameranej na zabránenie šírenia nenávisti v on-line svete, ktorú organizuje Rada Európy,“ vysvetľuje Vladimír Lajčák, riaditeľ Gymnázia na Kukučínovej ulici.
Bojujú tak i proti šíreniu nenávisti na internete
Kampaň Bez nenávisti na internete je organizovaná pod záštitou Rady Európy a na Slovensku zastrešovaná tromi ministerstvami, a to ministerstvom školstva, vedy, výskumu a športu, ministerstvom zahraničných vecí a ministerstvom vnútra. V rámci Európy sa do kampane doposiaľ zapojilo 38 štátov. Na Slovensku funguje národný výbor, v ktorom sú zastúpené študentské a mládežnícke organizácie a mnohé partnerské organizácie, ktoré pri tomto probléme spolupracujú a pomáhajú.
„Problém nenávisti na internete je celosvetovým problémom. Zo štúdie vyplýva, že sedem z desiatich ľudí už čelili nenávisti, či už sa stali obeťou alebo boli jej svedkom. Podľa mňa je však realita oveľa horšia. Kampaň funguje na dvoch základných bázach, a to off-line a on-line. Medzi off-line aktivity patrí napríklad tento beh. On-line báza je tou hlavnou, ktorú chceme prezentovať, či už zdieľaním fotiek na facebooku, vytváraním dotazníkov alebo flashmobov, ktoré sú potom zdieľané na medzinárodnej stránke. Cieľom kampane je zvýšiť povedomie o tom, že problém násilia na internete je vážny a treba ho riešiť,“ dodáva Martin Mlynár, PR manažér medzinárodnej kampane No hate speech movement, sekcie blogu, člen výboru kampane Bez nenávisti na Slovensku a zástupca tejto kampane na východnom Slovensku.
foto: Alex Gerhátová – profo.sk

