Deti trápila osamelosť aj počas vianočných sviatkov
Linka detskej istoty UNICEF nezostala hluchá ani počas vianočných sviatkov a v závere roka. Jej pracovníci zaznamenali viac ako 200 volaní detí, ktorých najviac trápili rodinné, školské, ale aj kamarátske vzťahy. Telefonovali tiež, lebo im bolo smutn
„Mnohé hovory svedčia najmä o nedostatku komunikácie v rodine a
o hľadaní sociálnych kontaktov. Niektoré deti, ktoré hovoria, že im je
smutno a chcú sa porozprávať, tak robia aj vtedy, keď sú doma obklopené
rodinou. Nie sú síce samy, ale cítia sa osamelo," uviedla Ľudmila
Václavová z linky. Volali aj tí, ktorí sú umiestnení v ústavnej
starostlivosti a počas Vianoc im chýbali najbližší.
V rozvedených rodinách zase detskí volajúci často riešili, že ich
rodičia nepočúvajú a nerešpektujú, napríklad v tom, s ktorým
z rozvedených rodičov chcú alebo nechcú tráviť Vianoce a Silvestra. „Je
zaujímavé, že aj keď deti vnímajú nervozitu počas Vianoc, zväčša si
uvedomujú, že ide o sviatky pokoja a lásky,“ zhodnotila Václavová.
Bezplatný telefonát môže byť podľa nej vhodnou príležitosťou
vyrozprávať sa a požiadať o radu.
V období posledných dvoch týždňov roka 2010 volalo na bezplatné číslo
viac ako 200 detí. Vyše polovica hovorov bola krátkych, kedy zavolali len
tak, prípadne radostne oznamovali, aký darček dostali. Dlhších hovorov bolo
101, v celkovom trvaní takmer 14,5 hodiny.
Číslo 116 111 je bezplatnou, anonymnou a odborne garantovanou telefonickou
poradenskou linkou pre všetkých nedospelých volajúcich z celého Slovenska.
Linka detskej istoty funguje nepretržite od roku 1996.
Zdroj: TASR