Doprava je tam teraz zúžená: Most pri popradskej nemocnici musia PODOPRIEŤ
Most na konci mesta, ktorý vedie na Gánovce, či ďalej na Spišskú Novú Ves, postavili v roku 1968, je dlhý viac ako 122 metrov.

Most cez železničnú trať na ceste prvej triedy I/18 v Poprade v blízkosti nemocnice dočasne podoprú.
Vyplýva to zo zmluvy zverejnenej v Centrálnom registri zmlúv v hodnote sedem miliónov eur s DPH, ktorú podpísala koncom marca Slovenská správa ciest so zhotoviteľom.
Vo Vysokých Tatrách si poriadne vydýchli: Vyhli sme sa kolapsu, vraví primátor
Pozor na zmenu: Na Štúrovej ulici je SPOMALENÁ premávka, pribudol tam prah aj značenie
Dodávateľ má zabezpečiť dočasné podopretie a premostenie poľa tak, aby most M4815 spĺňal technicko-bezpečnostné podmienky pre bezpečnú a plynulú cestnú premávku na ňom a mohol slúžiť ako obslužná komunikácia pre súvisiacu stavbu – modernizáciu železničnej trate v úseku Poprad-Tatry – Vydrník.
Postavený v roku 1968
Zmluva ho tiež zaväzuje zriadiť obchádzkovú trasu, ktorá poslúži počas samotnej montáže dočasného podopretia a dočasného nahradenia mostného poľa.
Zároveň má zabezpečiť dlhodobý monitoring technického stavu dočasného podopretia so zameraním na jeho stabilitu i funkčnosť, či dlhodobý monitoring celej konštrukcie mosta.
Most na konci mesta, ktorý vedie na Gánovce, postavili v roku 1968 a je dlhý viac ako 122 metrov.
Podľa záverečnej správy z diagnostiky v roku 2022 zverejnenej vo vestníku Úradu pre verejné obstarávanie bol z hľadiska stavebno-technického stavu zatriedený do stavu „VII“, čo zodpovedá havarijnému stavu.
„Premávka po mostnom objekte je nateraz pri dodržiavaní stanovenej zaťažiteľnosti a realizácii okamžitých opatrení, vrátane vykonávania pravidelných kontrolných prehliadok stavu nosnej konštrukcie možná. Pri zhoršení stavu nosnej konštrukcie je potrebné okamžité uzavretie mostného objektu,“ píše sa v správe. Doprava na moste je v súčasnosti zúžená.
Zámer zachovať plynulosť
Podľa hovorkyne SSC Jany Lukáčovej je zámerom projektu podopretia mosta zachovať plynulú dopravu počas spomínaných prác na železnici.
„Realizácia stavebných prác podopretia mosta bude prebiehať v plnom profile, s úplnou uzáverou mosta a s presmerovaním všetkej dopravy na schválenú obchádzkovú trasu po ulici Levočská v smere na Ulicu Joliota-Curie, s vyústením opäť na cestu I/18, výhradne na čas a účel zriadenia respektíve odstránenia dočasného podopretia mosta a nahradenia mostného poľa číslo 2 dočasným premostením," konkretizovala.
Predpoklad ukončenia prác na podopretí mostného objektu je podľa nej apríl tohto roka.
ilustračné foto