Peter Handzuš Rôzne

Energetické centrum odmieta obvinenia ZNOPS a niektorých spotrebiteľov

Sťažnosti týkajúce sa toho, že spotrebitelia nemajú v zmluvách s Energetickým centrom garantovanú nižšiu sumu za elektrinu a plyn, sa nezakladajú na pravde. Tvrdí to výkonná riaditeľka spoločnosti Žanet Müllerová.

„Priamo na zmluve je uvedené, že EC garantuje odberateľovi nižšiu cenu elektriny a plynu než súčasný dodávateľ po celú dobu platnosti zmluvy,“ vysvetľuje Müllerová, ktorá tak reaguje na vyjadrenia niektorých spotrebiteľov z podtatranského regiónu.

Tým sa zmluvy nepozdávajú a Združenie na ochranu práv spotrebiteľov (ZNOPS) OMBUDSPOT v Poprade ich považuje za neplatné. „Tvrdenie ZNOPS považujeme za nepresné a zavádzajúce. Podomový predaj je riadne upravený príslušnými legislatívnymi predpismi a využívajú ho aj ďalší dodávatelia energií,“ reaguje výkonná riaditeľka na tvrdenia ZNOPS, že podomový predaj je neštandardnou formou zazmluvnenia. Pri tejto forme predaja má zákazník sedemdňovú lehotu na odstúpenie od zmluvy. „My sme túto lehotu predĺžili na 14 dní. Podomový predaj nesie určité riziká, naši obchodníci sú však označení identifikačným preukazom, disponujú osvedčením. Pochybenia zisťujeme zhruba u štyroch percent predajcov, ktorí sú sankcionovaní, resp. s nimi ukončujeme spoluprácu,“ ubezpečila Müllerová.

Prízvukovala tiež, že všetky ich materiály sú zreteľne označené logom a identifikačnými údajmi. „Naším prejavom prozákazníckeho správania je tiež telefonická verifikácia nad rámec povinností alebo zasielanie listu. Zákazník môže do 14 dní od zmluvy odstúpiť bezplatne,“ doplnila Müllerová. Spoločnosť zásadne odmieta tvrdenia, že využíva reklamné kampane iných dodávateľov na získanie nových zákazníkov. „V najbližšom čase plánujeme otvoriť aj sieť partnerských kontaktných centier,“ dodala. Poprela tiež tvrdenia, že spoločnosť uzatvára zmluvy na tri alebo päť rokov. „Umožňujeme uzatvárať zmluvy od jedného do piatich rokov. Čo sa týka poskytovania energetického poradenstva, je to spoplatnená služba, ktorú sme poskytovali do 31. októbra 2011, no rozhodli sme sa ju ďalej neposkytovať,“ vysvetľuje výkonná riaditeľ EC.

Považuje tiež za neprimerané, ako ZNOPS odstrašuje spotrebiteľov od podpisovania zmlúv s podomovými predajcami. „V prípade pochybností nás môžu zákazníci kontaktovať na našej infolinke alebo mailovej adrese. Momentálne so ZNOPS riešime podnety od 21 spotrebiteľov, je to aktuálny stav k 15. februáru, no ani jeden z nich nepatrí k tým, ktorých vo svojom stanovisku uvádza ZNOPS,“ zdôraznila Müllerová.

Spoločnosť týmto spôsobom reagovala na vyjadrenia ZNOPS a nespokojných spotrebiteľov, ktoré sa v médiách objavili vo štvrtok (16.2.). Niektorí spotrebitelia sa na združenie obrátili z dôvodu, že sa im nepozdávajú zmluvy uzatvorené s EC. Okrem iného sa im nepáči, že za odstúpenie od zmluvy si spoločnosť žiada poplatok 100 eur.

Text + Foto: TASR

Najčítanejšie v regióne
Najčítanejšie na Dnes24.sk
Magazín
Najčítanejšie v regióne
Najčítanejšie zo Slovenska
SLEDUJTE NÁŠ INSTAGRAM