Simona Ivančáková Rôzne

IC vlaky na trati Bratislava - Poprad končia!

Nečakaný zvrat. Po tom, čo Regiojet avizoval koniec na linke Bratislava - Košice, je nakoniec všetko inak. Na tejto linke ZSSK zastavuje svoje InterCity (IC) vlaky. Prečo? Ako reaguje Regiojet? Čítajte viac.

Ilustračný obrázok k článku IC vlaky na trati Bratislava - Poprad končia!
Zdroj: TASR

Železničná spoločnosť Slovensko (ZSSK) informuje, že od 18. januára 2016 zastaví prevádzku InterCity vlakov na linke Bratislava – Žilina – Košice a späť.

Ako pre Dnes 24 uviedla riaditeľka Odboru komunikácie ZSSK Jana Morháčová, platí to i pre IC Šarišan, ktorý jazdí do hlavného mesta priamo z Humenného cez Prešov.

Podľa tlačovej správy ZSSK o tom rozhodol v piatok 4. decembra manažment spoločnosti a dôvodom je situácia na trhu komerčnej železničnej dopravy.

Záporné čísla rozhodli

ZSSK nedokáže podľa slov J. Morháčovej naplniť očakávania akcionára pre rok 2016 a vymazať stratu, ktorú tieto vlaky produkujú.*** „Ekonomická kondícia InterCity vlakov sa tri roky systematicky zlepšovala, stratu sme každoročne radikálne znižovali. Po príchode konkurencie počet cestujúcich klesol. Nedokážeme tak dostať tieto vlaky do kladných čísiel“*** uviedol Pavol Gábor, generálny riaditeľ ZSSK.

Podľa jeho ďalších slov ZSSK urobila všetky možné opatrenia na zlepšenie ekonomiky a súčasne priniesla citeľné skvalitnenie služieb cestujúcim.

„Napriek tomu končíme, pretože sme zodpovední manažéri a nemôžeme sa správať iracionálne a nehospodárne. K životu v konkurenčnom prostredí patria aj takéto nepríjemné rozhodnutia,“ konštatoval P. Gábor.

Ako na záver ešte informuje Jana Morháčová, ZSSK použije vozne aj personál z IC vlakov na zlepšenie úrovne a služieb v rýchlikoch na rôznych linkách v rámci Slovenska.

Reakcia Regiojetu

Ako reaguje na toto rozhodnutie český súkromný dopravca? „RegioJet sa pripravuje na prevádzku až 13 vozňových súprav na trase Bratislava – Košice tak, aby bola cestujúcim ponúknutá viac než dvojnásobná kapacita oproti tomu, čo doposiaľ na tejto trati ponúkali všetky komerčné vlaky oboch dopravcov dokopy. Sústredíme sa na to, aby bol tento produkt obchodne úspešný a dokázal kvalitnými službami získať pre modernú železnicu čo najviac zákazníkov,“ uviedol pre náš portál Aleš Ondrůj, tlačový hovorca Regiojetu.

foto: ilustračné

Zdroj: Dnes24.sk
Najčítanejšie v regióne
Najčítanejšie na Dnes24.sk
Magazín
Najčítanejšie v regióne
Najčítanejšie zo Slovenska
SLEDUJTE NÁŠ INSTAGRAM