Lievik pri železničnom podjazde ostáva

Minister dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja SR Ján Figeľ dnes otvoril prvý úsek novej štvorprúdovej cesty medzi Popradom a Kežmarkom.

Peter Handzuš

Tá okrem iného zabezpečí plynulý a bezpečný prejazd mestskou časťou Matejovce. Zo smeru od Kežmarku je cesta zároveň privádzačom na diaľnicu D1. Výstavba bola spolufinancovaná z eurofondov prostredníctvom Operačného programu Doprava a vyžiadala si celkove 35 miliónov eur.

Veľký nárast intenzity dopravy na starej ceste v minulosti spôsoboval zložité podmienky pre cestnú dopravu medzi Popradom a Kežmarkom, v roku 2010 dosiahla úroveň viac ako 12.300 vozidiel za deň. „Dnes pri otváraní tejto novej cesty myslím na obyvateľov Matejoviec, ktorí si novú cestu naozaj zaslúžili. Extrémne hustá premávka na ceste spájajúcej dve podtatranské metropoly Poprad a Kežmarok v samom strede mestečka prekáža celým Matejovciam," uviedol počas jej slávnostného otvorenia minister Figeľ.

Cestu postavilo Združenie 1/76 Poprad – Kežmarok, ktoré tvoria firmy Inžinierske stavby, a. s., Eurovia SK, a. s., a Strabag. Viac ako polovica nákladov bola pritom hradená zo štrukturálnych fondov Európskej únie. Novo postavená cesta s dĺžkou šesť kilometrov je prvou etapou z celého projektu štvorprúdového prepojenia Popradu a Kežmarku. Pokračovať vo výstavbe ďalších úsekov sa bude pravdepodobne po roku 2013.

Prvá časť stavby predstavovala prestavbu dvojpruhovej cesty na smerovo rozdelenú štvorprúdovú komunikáciu za plnej premávky v intraviláne Popradu. Vybudovaná bola nová cestná kanalizácia s odlučovačmi ropných látok, asanovaný bol nevyhovujúci mostný objekt a vybudovaný nový štvorpruhový most. Umiestnenie stavby v intraviláne si vyžiadalo bezpečnostné opatrenia pre peších, a to výstavbou chodníkov, verejného osvetlenia a zábradlí.

Druhá časť stavby je umiestnená mimo mesta a obchádza mestskú časť Matejovce z južnej strany. Pri jej budovaní bolo potrebné presunúť koryto rieky Poprad v dĺžke 785 metrov a vybudovať päť mostných objektov. Najdlhší z nich má 200 metrov, ďalší je oceľový most so železobetónovou mostovkou, tzv. malé APOLLO. Stredný úsek stavby zabezpečila Národná diaľničná spoločnosť (NDS) v rámci priľahlého úseku diaľnice.

V rámci budovania tejto cesty je potrebné ešte rozšíriť komunikáciu aj pod železničným mostom a odstrániť tak dopravný lievik. „Poradili sme si s riekou, poradíme si aj so železnicou. Je to v stave prípravy, územných rozhodnutí a projektov," priblížil generálny riaditeľ Slovenskej správy ciest (SSC) Pavel Pavlásek.

Text: TASR

Odporúčame

Tento článok nie je možné komentovať.