Na ozubnicovej železnici v Štrbe musia upínať koľajnice. A dôvod? Vysoké teploty
Náklady na rekonštrukciu ozubnicovej trate sa vyšplhali na 22 miliónov eur, čo je o štyri milióny viac, ako sa pôvodne rátalo.

V súvislosti s tohtotýždňovou odstávkou ozubnicovej železnice na trati zo Štrby na Štrbské Pleso ide podľa Železníc SR (ŽSR) o plánovanú bežnú výluku.
Pre TASR to potvrdil Denis Dymo zo ŽSR s tým, že na trati od pondelka 11.7. do štvrtka 14. júla upínajú koľajnice.
„Ide najmä o to, že napríklad minulý týždeň boli v Tatrách teploty okolo 30 stupňov a tým, že železnice majú aj svoju rozťažnosť, my reagujeme na tieto zmeny. Musíme sa prispôsobovať, keďže železnica je v prevádzke iba niekoľko mesiacov,“ objasnil.
Pristavené autobusy
Ide teda podľa neho o bežnú aktivitu, ktorá zabezpečí komfort pre cestujúcich.
Všetky vlakové spoje počas výluky nahradí Železničná spoločnosť Slovensko (ŽSSK) autobusmi.
Tie sú pristavené v Štrbe za bufetmi pri železničnej stanici, v Tatranskom Lieskovci v smere na Štrbské Pleso na hlavnej ceste oproti prístrešku autobusovej zastávky Tatranská Štrba, sídlisko a v smere na Štrbu pri tejto zastávke a na Štrbskom Plese pri železničnej stanici na hlavnom autobusovom stanovišti.
Ďalšie zaujímavosti zo siete Dnes24:
Zmodernizovanú ozubnicovú železnicu aj s novými elektrickými vlakmi švajčiarskej výroby uviedli do prevádzky v polovici februára. Náklady na rekonštrukciu ozubnicovej trate sa vyšplhali na 22 miliónov eur, čo je o štyri milióny viac, ako sa pôvodne rátalo.
Osemročná príprava
Podľa ŽSR bolo dôvodom zdražovanie cien materiálov a zároveň predĺženie termínu výstavby.
Samotná príprava rekonštrukcie trvala približne osem rokov a nová ozubnicová trať by mala cestujúcim slúžiť najbližších 60 rokov. Trasa dlhá 4,7 kilometra má prevýšenie 450 metrov a najvyššie stúpanie je na úrovni 150 promile.
ilustračné foto