Slavo Petrus Rôzne

Nezamestnanosť v okrese Poprad pod 9 percentami. Úrad práce má novú riaditeľku

Úrad práce, sociálnych vecí a rodiny (ÚPSVR ) v Poprade má od 1. novembra novú riaditeľku. Stala sa ňou Popradčanka Veronika Brijová.

Ilustračný obrázok k článku Nezamestnanosť v okrese Poprad pod 9 percentami. Úrad práce má novú riaditeľku
Foto: Slavo Petrus

Mgr. Veronika Brijová vyštudovala Aplikovanú sociálnu prácu na Univerzite Konštantína Filozofa v Nitre a Manažment na Univerzite Komenského v Bratislave. V profesijnom živote pracovala na rôznych postoch od radového zamestnanca po manažéra, prevažne išlo o obchodné spoločnosti. Za 17 rokov praxe nadobudla veľký okruh vedomostí a zručností, ktoré dokáže aplikovať aj v štátnej správe na pozícii riaditeľky. Do nástupu na ÚPSVR pôsobila aj ako mediátorka v Mediačnom centre v Poprade, kde prišla do styku s množstvom prípadov, ktorých problematika bola veľmi blízka práci na jednotlivých oddeleniach úradu. Pôsobenie v mediačnom centre s kolegami, odborníkmi na právo, psychológiu a sociálnu prácu jej pomohlo vnímať rôzne situácie z viacerých uhlov pohľadu a tieto skúsenosti by chcela odovzdať súčasným kolegom.

Vedeli ste, aká je nezamestnanosť v okrese Poprad pred vašim nástupom do funkcie riaditeľky úradu?
- V našom okrese sa nezamestnanosť od začiatku roka pohybovala okolo 9,3%, ale pod ÚPSVR Poprad spadá aj Levoča, kde sa nezamestnanosť vyšplhala na 14,5%. Aktuálne čísla za mesiac október sú pre okres Poprad 8,99% a pre Levoču 14,23%. Posledná verejne dostupná informácia hovorí o priemernej nezamestnanosti na Slovensku na úrovni 8,86%.

V našom regióne je niekoľko strategických zamestnávateľov. Na akej úrovni sú vzťahy úradu s významnými zamestnávateľmi?
- Najväčších zamestnávateľov pozná hádam každý. Pre nás je dôležitý každý zamestnávateľ. Je jedno, či ide o veľkého, stredného alebo malého zamestnávateľa. Na úrade máme špecialistov „agenti pre zamestnávateľov“, ktorých úlohou je budovať vzťahy so zamestnávateľmi. Komunikujú s nimi o aktuálnych a budúcich potrebách v otázkach obsadzovania voľných pracovných miest a vytvárania nových pracovných miest. Títo špecialisti kooperujú aj s ostatnými úradmi v podtatranskom regióne, hlavne vtedy, ak je ťažšie naplniť špecifické potreby zamestnávateľov.

Ohlásila nejaká firma väčšie prepúšťanie zamestnancov v blízkej dobe?
- K dnešnému dňu neevidujem informáciu o väčšom prepúšťaní. Naopak, nahlásený máme plánovaný väčší nábor nových zamestnancov.

V akej oblasti je najviac voľných pracovných miest?
- V našom regióne je to v hotelierstve a gastronómii a s blížiacou sa zimnou sezónou bude väčší dopyt práve po profesiách v uvedených odboroch. Aktuálne voľné pracovné miesta, ktoré sú nahlásené na ÚPSVR v Poprade nájdu záujemcovia na webovej stránke www.istp.sk

O aké projekty a podporu pre uchádzačov o zamestnanie je najväčší záujem?
- V Popradskom okrese o príspevok na rekvalifikáciu (REPAS), na vykonávanie absolventskej praxe, na samostatnú zárobkovú činnosť a na podporu vytvorenia pracovného miesta v prvom pravidelne platenom zamestnaní. Evidovaným uchádzačom o zamestnanie naše poradkyne poskytujú informácie o ich možnostiach v otázkach projektov, aby sa sami vedeli „predať“ potenciálnemu zamestnávateľovi. Ak ide o záujem zo strany zamestnávateľa, ideálna je komunikácia priamo s našim úradom, pretože iba individuálnym pohľadom na vec vedia naši pracovníci odporučiť, ktoré projekty resp. alternatívy, môžu byť najvhodnejšie pre konkrétne potreby zamestnávateľa.

Čomu budete venovať najväčšiu pozornosť v najbližšom období?
- Samozrejme prioritám ústredia, udržateľnosti a rozvoju ľudských zdrojov, budovaniu väčšieho povedomia o činnosti sociálneho odboru, zefektívneniu komunikácie medzi jednotlivými oddeleniami a dynamickejšej kooperácii so súvisiacimi inštitúciami.

Viesť úrad práce nie je jednoduché aj voči vlastným zamestnancom. Koľko zamestnancov má UPSVR v Poprade?
- S pracoviskom v Levoči v našom úrade pracuje spolu 228 zamestnancov v odbore zamestnanosti, v sociálnom odbore, na prierezových činnostiach, pričom v uvedenom počte sú aj projektoví zamestnanci.

Zamestnancov úradu už niekoľko rokov trápia nedostatočné priestory a nespokojní sú aj klienti úradu. Je v dohľadnej dobe šanca zlepšiť dlhodobo kritizované prostredie úradu?
- V budove, v ktorej momentálne sídlime, sa onedlho uvoľní niekoľko kancelárskych priestorov, lebo časť zamestnancov sociálneho odboru, sociálno-právnej ochrany, sa presťahuje do inej budovy. Uvoľnené priestory nám dajú možnosť presťahovať oddelenia, kde je situácia kritická. Najväčší nápor, čo sa týka vybavovania klientov a uchádzačov o zamestnanie máme vždy od 1. do 8. dňa v mesiaci. Ku koncu každého kalendárneho mesiaca zvykne byť ukončených najviac pracovných pomerov a vtedy je vyťaženosť všetkých zamestnancov najväčšia. Podobná situácia je vo väčšine pracovísk na Slovensku.

Zdroj: Dnes24.sk
Najčítanejšie v regióne
Najčítanejšie na Dnes24.sk
Magazín
Najčítanejšie v regióne
Najčítanejšie zo Slovenska
SLEDUJTE NÁŠ INSTAGRAM