Rôzne

NOVINKA, ktorá poteší vodičov: Krajskí cestári chcú stavať obchvat Starého Smokovca

V každom z navrhovaných variantov sa uvažuje s vybudovaním ôsmich mostných objektov a štyroch okružných križovatiek.

Ilustračný obrázok k článku NOVINKA, ktorá poteší vodičov: Krajskí cestári chcú stavať obchvat Starého Smokovca
Zdroj: Facebook.com/Národná diaľničná spoločnosť

Správa a údržba ciest (SaÚC) Prešovského samosprávneho kraja (PSK) chce stavať obchvat Starého Smokovca vo Vysokých Tatrách.

K návrhu sa budú môcť vyjadriť aj obyvatelia na verejnom zhromaždení, ktoré sa bude konať vo štvrtok 4. apríla o 17.00 h na tamojšom mestskom úrade. Radnica o tom informovala na sociálnej sieti.

Zámer je aktuálne vo fáze posudzovania vplyvov na životné prostredie (EIA) a krajskí cestári predostreli tri možné varianty. Všetky začínajú na ceste II/537 medzi osadami Tatranské Zruby a Nový Smokovec a končia na rovnakej ceste v úseku medzi Horným Smokovcom a riaditeľstvom Horskej záchrannej služby.

Osem mostov

Vyplýva to zo zverejnených údajov v zámere EIA.

V každom z navrhovaných variantov sa uvažuje s vybudovaním ôsmich mostných objektov a štyroch okružných križovatiek.

Trasovanie stavby je v lokalite medzi Horným a Dolným Smokovcom a v závislosti od variantu bude obchvat dlhý niečo viac ako štyri kilometre.

V zámere sa okrem iného uvádza, že stavba by mala byť rozdelená do dvoch etáp, pričom s realizáciou sa počíta v rokoch 2027 až 2032.

Účelom stavby je vybudovanie dopravného obchvatu mestskej a administratívnej časti mesta Vysoké Tatry a odklonenie dopravy mimo centra Starého Smokovca.

K čomu obchvat prispeje

Dôvodom sú narastajúce požiadavky na dopravnú infraštruktúru, nevyhnutnosť zvyšovania dopravných potrieb a nevyhovujúcich dopravných podmienok na súčasnej ceste II/537.

„Vysoká intenzita dopravy na ceste II/537 prechádzajúcej zastavaným územím obce a jej nevyhovujúce technické parametre podmieňujú vysokú nehodovosť a tvorbu kolón. Prejazdy nákladných vozidiel cez zastavané územie sídiel majú vo všeobecnosti negatívny vplyv na statiku budov a kvalitu cestnej vozovky, čo sa prejavuje jej deformáciou,“ uvádza sa okrem iného v zámere EIA.

Obchvat by mal prispieť k odbremeneniu najmä tranzitnej dopravy cez obytné časti a k zmierneniu dopadov dopravy na životné prostredie. Má tiež eliminovať kolóny, hluk a emisie.

ilustračné foto

Zdroj: TASR
Najčítanejšie v regióne
Najčítanejšie na Dnes24.sk
Magazín
Najčítanejšie v regióne
Najčítanejšie zo Slovenska
SLEDUJTE NÁŠ INSTAGRAM