O mimosúdne riešenie spotrebiteľských sporov je čoraz viac záujemcov
Mimosúdne riešenie spotrebiteľských sporov si na Slovensku získava čoraz viac priaznivcov.
Ľudia začínajú rozumieť pravidlám mediácie a čoraz menej si túto
metódu zamieňajú s medializáciou či vyvolávaním duchov.
Mediátori i kontaktné osoby však zápasia s nedostatkom financií a aj pre
finančnú krízu bude dotácia ministerstva hospodárstva a výstavy na budúci
rok pravdepodobne ešte nižšia. „Na deväť kontaktných miest OMBUDSPOT
v regiónoch sa spotrebitelia obracajú najmä s problémami týkajúcimi sa
telekomunikačných operátorov, elektroniky, bytových spoločenstiev,
domácich potrieb, nábytku, stavebných prác, obuvi či tzv. zdravotníckych
pomôcok,“ konkretizovala projektová manažérka OMBUDSPOT Eva
Bitarovská.
Na projekty spojené s riešením spotrebiteľských sporov mimosúdnou cestou
sa použije aj výnos verejnej zbierky, ktorá nesie názov …kým odklikneš!
Je zameraná na verejnoprospešný účel pomoci spotrebiteľom v hmotnej
núdzi, ktorí sa stali obeťami rôznych podvodníkov a nachádzajú sa
v ťažkej životnej situácii. Začiatok verejnej zbierky je naplánovaný na
1. decembra a potrvá do konca mája budúceho roku.
Mimosúdne riešenie spotrebiteľských sporov je aj naďalej prioritou
Stratégie spotrebiteľskej politiky do roku 2013. Spotrebiteľom ponúka
riešenie často naoko bezvýchodiskových situácií, okrem toho aj predajcom
či poskytovateľom služieb konkurenčnú výhodu, zlepšenie vzťahov so
zákazníkmi i bezplatnú pozitívnu reklamu.
Vzájomne výhodná dohoda následne šetrí čas i peniaze obom stranám.
Kontaktné miesta sú dnes už vo všetkých samosprávnych krajoch a často sa
sem chodia radiť aj predajcovia. „Obe strany si uvedomujú, že reklamácia
vôbec nemusí byť konfliktnou situáciou,“ konštatoval jeden z mediátorov
prešovského centra OMBUDSPOT Michal Fáber.
Zdroj: TASR