Peter Handzuš Krimi

O mimosúdne riešenie spotrebiteľských sporov je čoraz viac záujemcov

Mimosúdne riešenie spotrebiteľských sporov si na Slovensku získava čoraz viac priaznivcov.

Ľudia začínajú rozumieť pravidlám mediácie a čoraz menej si túto metódu zamieňajú s medializáciou či vyvolávaním duchov.
Mediátori i kontaktné osoby však zápasia s nedostatkom financií a aj pre finančnú krízu bude dotácia ministerstva hospodárstva a výstavy na budúci rok pravdepodobne ešte nižšia. „Na deväť kontaktných miest OMBUDSPOT v regiónoch sa spotrebitelia obracajú najmä s problémami týkajúcimi sa telekomunikačných operátorov, elektroniky, bytových spoločenstiev, domácich potrieb, nábytku, stavebných prác, obuvi či tzv. zdravotníckych pomôcok,“ konkretizovala projektová manažérka OMBUDSPOT Eva Bitarovská.
Na projekty spojené s riešením spotrebiteľských sporov mimosúdnou cestou sa použije aj výnos verejnej zbierky, ktorá nesie názov …kým odklikneš! Je zameraná na verejnoprospešný účel pomoci spotrebiteľom v hmotnej núdzi, ktorí sa stali obeťami rôznych podvodníkov a nachádzajú sa v ťažkej životnej situácii. Začiatok verejnej zbierky je naplánovaný na 1. decembra a potrvá do konca mája budúceho roku.
Mimosúdne riešenie spotrebiteľských sporov je aj naďalej prioritou Stratégie spotrebiteľskej politiky do roku 2013. Spotrebiteľom ponúka riešenie často naoko bezvýchodiskových situácií, okrem toho aj predajcom či poskytovateľom služieb konkurenčnú výhodu, zlepšenie vzťahov so zákazníkmi i bezplatnú pozitívnu reklamu.
Vzájomne výhodná dohoda následne šetrí čas i peniaze obom stranám. Kontaktné miesta sú dnes už vo všetkých samosprávnych krajoch a často sa sem chodia radiť aj predajcovia. „Obe strany si uvedomujú, že reklamácia vôbec nemusí byť konfliktnou situáciou,“ konštatoval jeden z mediátorov prešovského centra OMBUDSPOT Michal Fáber.

Zdroj: TASR

Najčítanejšie v regióne
Najčítanejšie na Dnes24.sk
Magazín
Najčítanejšie v regióne
Najčítanejšie zo Slovenska
SLEDUJTE NÁŠ INSTAGRAM