Popradskí cestári dostanú posily: Pod Tatry prídu štyri nové sypače
Po úspešne ukončenej elektronickej aukcii bola v januári podpísaná zmluva s víťazom verejného obstarávania, vďaka čomu prídu pod Tatry štyri nové sypače.
Väčšina má najlepšie roky za sebou
Správa a údržba ciest Prešovského samosprávneho kraja, oblasť Poprad, sa bude môcť tento rok pochváliť novinkami. Nie je tajomstvom, že na zimnú údržbu ciest v podtatranskom regióne slúžia stroje, ktoré si už svoje odpracovali. Do terénu aj túto zimu vyrazilo množstvo sypačov, ktoré už majú po svojej životnosti.
„Trápi nás, že pri hustom snežení a silnom vetre nám mnohokrát počas zmeny vypadnú viaceré z nich. Nie je preto jednoduché postarať sa o všetky cesty naraz,“ vysvetlil riaditeľ SUCPSK, oblasť Poprad Marián Barilla.
SÚC PSK oblasť Poprad má celkom 26 sypačov, ktorých priemerný vek je 23 rokov:
- z toho je 5 sypačov Škoda 706, priemerný vek: 32 rokov
- z toho sú 4 sypače Liaz 151, priemerný vek: 25 rokov
- z toho je 12 sypačov Tatra 815, priemerný vek: 25 rokov
- z toho je 5 sypačov Mercedes Actros, priemerný vek: 8 rokov
Pomôžu noví motorizovaní členovia rodiny
Prejavuje sa to znížením ich spoľahlivosti, zvýšením poruchovosti a vysokými nákladmi na opravy. „Súčasný vozový park je na hranici možnosti vykonávať práce súvisiace so zabezpečením zjazdnosti ciest a zabezpečením dopravnej obslužnosti adekvátnej potrebám nášho podtatranského regiónu. Čas na polovičné riešenia už nie je, preto bolo nutné vyhrnúť si rukávy a pustiť sa do zásadnej modernizácie vozového parku,“ dodal Barilla.
Po úspešne ukončenej elektronickej aukcii bola v januári podpísaná zmluva s víťazom verejného obstarávania, vďaka čomu prídu pod Tatry štyri nové sypače Tatra Phoenix T158/II za takmer trištvrte milióna eur. Popradským regionálnym cestárom budú dodané v priebehu jarných mesiacov. Dva z nich budú pridelené pre okres Poprad, jeden pre okres Kežmarok a jeden pre okres Levoča.
„Bude to pre nás významná pomoc najmä z pohľadu spoľahlivosti. Kým budú naše staršie sypače okrem poveternostných podmienok bojovať aj s častejšími poruchami, nové sypače by mali počas prvých rokov spoľahlivo fungovať a byť našou oporou,“ konštatoval popradský oblastný riaditeľ.
Obnova vozového parku bude pokračovať
Príchod týchto sypačov je najrozsiahlejšou investíciou do modernizácie vozového parku v jednom kalendárnom roku od roku 2003, kedy bola zriadená Správa a údržba ciest PSK.
„Štyri moderné sypače máme doma, ale tým to však nekončí. Na investíciách pracujeme nepretržite ďalej, aby ich v dohľadnej dobe mohli nasledovať ďalšie,“ uzavrel Barilla.
SÚC PSK oblasť Poprad zabezpečuje údržbu ciest I., II. a III. triedy v okresoch Poprad, Kežmarok a Levoča.
- cesty I. triedy: v celkovej dĺžke 162 km (Poprad 71 km, Kežmarok 56 km, Levoča 35 km)
- cesty II. a III. triedy: v celkovej dĺžke 417 km (Poprad 187 km, Kežmarok 105 km, Levoča 125 km)