Ľubomír Hudačko Rôzne

Ráž chváli nové nástupište na Štrbskom Plese: Oveľa lepšie sa rozloží nápor turistov

Nové nástupište má dĺžku 33 metrov, šírku 3 metre a je navrhnuté podľa technických a bezpečnostných štandardov modernej železničnej infraštruktúry.

Ilustračný obrázok k článku Ráž chváli nové nástupište na Štrbskom Plese: Oveľa lepšie sa rozloží nápor turistov
Zdroj: Obec Štrba

Železničná stanica Štrbské Pleso získala nové nástupište č. 4 pri koľaji č. 11, ktoré výrazne zvýšilo dopravnú kapacitu ozubnicovej trate medzi Štrbou a Štrbským Plesom.

Vďaka tejto investícii je možné voziť tri súpravy namiesto dvoch v rámci bežnej prevádzkovej hodiny, čo predstavuje kapacitné navýšenie až o 50 percent a prispieva k plynulejšiemu odbavovaniu cestujúcich najmä počas turistickej sezóny.

„Som rád, že sa nám podarilo tento projekt zrealizovať, pretože sa ním výrazne zvýši pohodlie a zážitok z jazdy pre všetkých cestujúcich. Vďaka novému nástupišťu sme mohli pridať až 12 vlakov denne navyše. Budú teda jazdiť častejšie a nápor turistov, kvôli ktorému boli vlaky v hlavnej sezóne často až preplnené, sa oveľa lepšie rozloží,“ uviedol minister dopravy Jozef Ráž.

Priložili ruku k dielu

Generálny riaditeľ Železníc Slovenskej republiky Ivan Bednárik doplnil: „Tatranskí obyvatelia a návštevníci si zaslúžili lepšie cestovanie verejnou dopravou. Áno, niekomu môže prekážať zdraženie cestovného, no každý, kto sa na to pozerá jasne, vidí, že sa na trať zrazu zmestí viac súprav a cestujúci už nezažívajú tlačenicu. Je to aj vďaka tomu, že Železnice Slovenskej republiky pochopili spoločenskú objednávku, želania ministra dopravy a potreby svojho zákazníka, národného železničného dopravcu ZSSK, a priložili ruku k dielu.“

Nové nástupište má dĺžku 33 metrov, šírku 3 metre a je navrhnuté podľa technických a bezpečnostných štandardov modernej železničnej infraštruktúry.

Povrch tvorí zámková dlažba s hrúbkou 60 mm, nechýbajú kontrastné výstražné pásy žltej a čiernej farby so šírkou 250 mm pod uhlom 45 stupňov a prvky pre zrakovo znevýhodnených cestujúcich.

Prístup na nástupište zabezpečuje chodník s dĺžkou 23,31 metra a šírkou 2,70 metra, napojený na existujúcu pešiu komunikáciu v areáli stanice.

Bezpečne a ekologicky

„Vďaka vybudovaniu nového nástupišťa sme mohli od soboty 12. júla výrazne posilniť dopravu na ozubnicovej železnici v smere Štrba – Štrbské Pleso a späť. Denne tu jazdí ďalších 12 posilových vlakov a celkovo tak v letnej sezóne na ozubnicovej trati vypravujeme už 26 spojov denne. Pre cestujúcich to znamená, že každú hodinu budú môcť využiť až dva vlaky ZSSK za sebou, v intervale len 8 minút. Ide tak o ďalší krok k tomu, aby sa domáci Tatranci i turisti aj počas hlavnej sezóny vedeli prepraviť vlakmi bez starostí, bezpečne a ekologicky,“ uviedol Peter Helexa, generálny riaditeľ ZSSK.

Nástupište je zo strany od Štrby ukončené rampou. Celkové náklady na výstavbu dosiahli 119 946,90 eur.

Zdroj: SITA
Najčítanejšie v regióne
Najčítanejšie na Dnes24.sk
Magazín
Najčítanejšie v regióne
Najčítanejšie zo Slovenska
SLEDUJTE NÁŠ INSTAGRAM