V Tatrách s dopravným obmedzením: Cestári začínajú opravu vozovky Cesty slobody
Najfrekventovanejšia cesta vo Vysokých Tatrách potrebuje opravu, ktorú začínajú v týchto dňoch realizovať pracovníci Správy a údržby Prešovského samosprávneho kraja (SÚC PSK).
Žľaby aj Lomnica s opravami
Cestári v pondelok začínajú s prácami na obnove povrchu vozovky na dvoch úsekoch cesty Slobody vo Vysokých Tatrách. „Zhotoviteľ stavby Bitunova spol. s r.o. opraví poškodený povrch vozovky v dĺžke viac ako 2,5 kilometra v investičnom náklade 115 012,80 eur. Opravovať sa bude 1,9 kilometra cesty v blízkosti Kežmarských Žľabov a viac ako 600 metrov cesty v Tatranskej Lesnej,“ uviedol riaditeľ SÚC PSK, oblasť Poprad Marián Barilla.
„Celá investičná akcia potrvá v prípade priaznivého počasia 7 dní, teda do 20. augusta,“ oznámil riaditeľ.
Zhotoviteľ bude na týchto úsekoch realizovať obnovu povrchových vlastností dvojvrstvovým náterom z asfaltovej emulzie a podrveného kameniva frakcie 8/11 a 4/8 mm. „Náter bude chrániť vozovku pred prenikaním vody, čím v zime zabráni tvorbe výtlkov a navyše zaistí aj výborné protišmykové vlastnosti. Ide o cenovo výhodnú technológiu , ktorá predĺži životnosť vozovky o 5 až 10 rokov. Zhotoviteľ aplikuje túto technológiu od roku 1991 a ročne zrealizuje zhruba 100 000 m2 emulzných náterov na cestách II. a III. tried,“ doplnil Barilla.
Dopravné obmedzenia
Zhotoviteľ počas výstavby musí zabezpečiť dopravnú obslužnosť územia ako aj bezpečné vykonávanie stavebných prác. Počas výstavby bude dopravný režim na týchto úsekoch ciest fungovať v čiastočnej uzávierke.
Stavebné práce budú prebiehať v jednom jazdnom pruhu, pričom druhý jazdný pruh bude využívaný na obojsmernú premávku vozidiel. Čiastočná uzávierka bude vyznačená prenosným dopravným značením.
„Po uložení náteru je vozovka pojazdná do 30 minút a povrch sa pôsobením dopravnej premávky vhodne vyjazdí. Po niekoľkých dňoch od položenia náteru sa prebytočné neprichytené kamenivo odstráni zametením a odsatím. Žiadam vodičov o vzájomnú ohľaduplnosť a dôsledné dodržiavanie zníženej rýchlosti na 30 kilometrov za hodinu. Práce v konečnom dôsledku povedú k zvýšenej bezpečnosti dopravy na danej ceste,“ uzavrel Barilla.