Vodiči sa potešia, nevyhovujúci stav bude minulosť: V okolí Štrby vynovia cestu
Práce sa majú týkať cesty v intraviláne i extraviláne obce.

Prešovský samosprávny kraj (PSK) pokračuje v príprave modernizácie cesty II/538 medzi Štrbou a jej časťou Štrbské Pleso (okr. Poprad).
Dôvodom je jej nevyhovujúci stavebno-technický stav.
Kraj už v súčasnosti hľadá dodávateľa stavebných prác, ich predpokladaná hodnota predstavuje viac ako 1,7 milióna eur. Vyplýva to z oznámenia vo vestníku Úradu pre verejné obstarávanie. Práce sa majú týkať cesty v intraviláne i extraviláne obce.
V Levoči bilancujú PRVÝ mesiac novej parkovacej politiky: TOTO všetko sa zlepšilo
Chystá sa rekonštrukcia zimného štadióna v Poprade: Peniaze pôjdu aj na halu Aréna
Spomínaná cesta sa začína v katastri Štrby v križovatke ciest I/18, II/538 a III/3060. Následne pokračuje stúpaním cez lesy smerom na sever cez miestnu časť Tatranská Štrba až po jej koniec v križovatke s cestou II/537, známou ako Cesta slobody.
Rozrušený povrch
Vyhlásené verejné obstarávanie sa podľa zverejnených materiálov týka dvoch častí cesty, pôjde dokopy o viac ako tri kilometre.
„Cesta II/538 v dotknutom úseku má nevyhovujúce šírkové usporiadanie a stavebno-technický stav. Povrch vozovky je rozrušený rozvetvenými priečnymi a pozdĺžnymi trhlinami, mozaikovými trhlinami, lokálnymi výtlkmi, vysprávkami výtlkov a poklesom a rozpadom krajníc,“ píše sa v sprievodnej správe k projektu.
V súčasnosti je podľa nej na ceste porušený asfaltový kryt, na časti cesty je odlomený okraj vozovky a poškodené či nevyhovujúce sú odvodňovacie a bezpečnostne zariadenia. Podľa kraja tiež chýbajú obslužno-dopravné zariadenia.
Podľa technickej správy k projektu chce PSK nechať obnoviť prvý úsek cesty v intraviláne, kde sa končí ochranné pásmo cesty prvej triedy I/18 do konca zastaveného územia Tatranskej Štrby, v dĺžke 1,2 kilometra.
V zime je vyhľadávaným miestom: Spišská Nová Ves chce NOVÉ ski centrum Grajnár
NOVÉ správy o popradskom parku na Luníku: S vybudovaním sa zrejme začne už čoskoro
Rovnako aj druhý úsek v extraviláne s dĺžkou takmer 1,9 kilometra, a to od 5,55 kilometra do 7,4 kilometra, kde sa cesta križovatkou napája na Cestu slobody.
Zvýši sa bezpečnosť
Práce sa budú týkať aj systému odvodnenia cesty, ktorý funguje podľa sprievodnej správy iba čiastočne. Zároveň dobudujú pravostrannú zastávkovú niku v časti Tatranskej Štrby.
„Cieľom navrhovanej rekonštrukcie je zvýšenie bezpečnosti a plynulosti cestnej premávky, zvýšenie dopravného komfortu užívateľov komunikácie, predĺženie životnosti dotknutých stavebných objektov a zlepšenie systému odvodnenia komunikácie,“ informoval k zámeru kraj.
Modernizácia bude mať podľa neho výrazne pozitívny vplyv na cezhraničnú mobilitu v poľsko-slovenskej pohraničnej oblasti a zvýši bezpečnosť a plynulosť cestnej premávky.
Podľa správy k vyhodnoteniu projektových zámerov financovaných cez Integrovanú územnú stratégiu PSK zo septembra minulého roka by mal byť projekt financovaný z eurofondov vo výške 85 percent. Zvyšok predstavuje spolufinancovanie zo štátneho rozpočtu a vlastných zdrojov.