Martin Károly Správy

Vojna skomplikovala výrobu v českej Škode: Ako je na tom Tatravagónka Poprad?

Škoda Auto bojuje s nedostatkom materiálu. Zisťovali sme, či má vojna na Ukrajine dopad aj na popradského zamestnávateľa.

Ilustračný obrázok k článku Vojna skomplikovala výrobu v českej Škode: Ako je na tom Tatravagónka Poprad?
Zdroj: Tatravagónka Poprad

Vojna na Ukrajine sa dotkla automobilky Škoda Auto, ktorá je súčasťou skupiny Volkswagen. Tá musela obmedziť časť výroby vo svojich domácich závodoch práve pre nedostatok dodávok po ruskej invázii na Ukrajinu.

Nedostatok súčiastok

„Vzhľadom na súčasnú situáciu na Ukrajine čelí Škoda Auto kritickému nedostatku súčiastok od niekoľkých miestnych dodávateľov, čo má vplyv na niektoré z našich modelov,“ uviedla spoločnosť a dodala, že toto je dôvod, prečo od tohto týždňa obmedzia výrobu ENYAQ iV.

Česká automobilka ďalej informovala, že výroba stále beží v jej dvoch závodoch v Rusku, ktoré zasiahli západné sankcie za inváziu na Ukrajinu.

Ako reaguje Tatravagónka Poprad?

Redakcia Dnes24 oslovila jedného z najväčších zamestnávateľov pod Tatrami, akciovú spoločnosť Tatravagónka. Okrem iného nás zaujímalo, či sa výroba nemôže skomplikovať odlevom ukrajinských pracovníkov. „Spoločnosť Tatravagónka má dlhodobo stabilný pracovný kolektív a nemá v pracovnom pomere zamestnancov ukrajinskej národnosti. Spolupracujeme však s dodávateľmi prác, ktorí zamestnávajú zahraničných pracovníkov aj z tohto regiónu, ich počet je však nestály. Z uvedených dôvodov momentálne nepociťujeme zásadný odliv pracovnej sily,“ povedala pre Dnes24 Zuzana Domanická, vedúca komunikačného oddelenia spoločnosti.

Zároveň však zdôraznila, že aj keď v tomto prípade nejde o priamych zamestnancov spoločnosti, ponúkli týmto pracovníkom pomocnú ruku pri zabezpečení potrieb pre ich rodiny.

Zaujímalo nás, či nemôže výrobu ohroziť aj výpadok u dodávateľov. „Medzi dlhodobé piliere spoločnosti patrí aj stabilita dodávateľskej základne postavená na stratégii substitútov. Z uvedených dôvodov zatiaľ nepociťujeme výrazný výpadok materiálu, avšak je nutné si uvedomiť, že tento problém presahuje ďaleko za hranice a možnosti akejkoľvek spoločnosti,“ reaguje Domanická s tým, že problém by nemal nastať ani pri exporte. „Spoločnosť vyrába vagóny, ktoré sú určené pre európsky trh. Ukrajina ani Rusko nepatrí medzi odberateľské teritórium spoločnosti Tatravagónka,“ dodáva na záver.

Témy, ktoré hýbu Slovenskom:

Zdroj: Dnes24.sk
Najčítanejšie v regióne
Najčítanejšie na Dnes24.sk
Magazín
Najčítanejšie v regióne
Najčítanejšie zo Slovenska
SLEDUJTE NÁŠ INSTAGRAM