Všetko je pripravené
"Všetko je pripravené," hlási dva dni pred šampionátom Nemeček.
Záverečná fáza príprav hokejových majstrovstiev sveta v Bratislave a Košiciach prebieha podľa plánu a nevyskytli sa žiadne väčšie problémy. Informovali o tom členovia organizačného výboru, ktorý dva dni pred štartom šampionátu finišuje s úpravou bratislavskej Orange arény, prípravami fanúšikovskej dediny a sprievodnými akciami pre fanúšikov.
Generálny riaditeľ OV Igor Nemeček uviedol, že všetky zásadné otázky sú už vyriešené. „Od posledného nedeľňajšieho zápasu je už všetko pripravené – od ľadu, cez novinárske miesta, tréningové haly až po vyvesené vlajky. Ako prvý prišiel v utorok tím Nemecka, materiál fínskej výpravy prišiel hneď po Eurohockey Tour a dnes okolo druhej očakávame ruskú výpravu,“ uviedol Nemeček.
Vo štvrtok o 18.30 je na programe úvodný direktoriát šampionátu, na ktorom jednotlivé tímy oznámia svoje nominácie a organizačný výbor bude informovať o pripravenosti jednotlivých sekcií na MS. „Som veľmi rád, že v utorok priletel prezident IIHF René Fasel i celá kancelária federácie a boli veľmi spokojní, takisto aj marketingová spoločnosť Infront. Verím, že ak sa aj vyskytnú problémy, dokážeme ich rýchlo vyriešiť a 29. apríla budeme pripravení na štart MS,“ pokračoval.
Poslednými úpravami už prešla aj bratislavská Orange aréna, kde sa po nedeľňajšom prípravnom zápase domácich reprezentantov s Bieloruskom už iba dolaďovali detaily. „Plocha je komplet pripravená, v rohoch sú umiestnené reklamné Škodovky. Taktiež sú pripravené miesta pre televíznych a rozhlasových komentátorov i bufety pre divákov a zázemie pre hráčov. Ktokoľvek dnes prichádza do priestoru kabín, prichádza do priestorov kompletne pripravených pre jednotlivé tímy,“ uviedol riaditeľ OV pre Bratislavu Ľubomír Lenár.
Do stredy sa predalo takmer 260.000 vstupeniek, pričom OV očakáva, že zvyšné sa vypredajú v priebehu šampionátu. Organizátorov potešil najmä záujem o kúpu Sky boxov v Bratislave, ktoré vypredali ešte vlani v priebehu dvoch mesiacov. „Veľmi ma teší, že sme predali aj všetky reklamné pozície, ktoré sme odkúpili od švajčiarskej marketingovej firmy Infront. Máme jedenásť lokálnych partnerov, jedenásť firiem fungujúcich na Slovensku, ktoré sa stali oficiálnymi partnermi MS,“ povedal marketingový riaditeľ OV Martin Ryba.
Organizátori taktiež pripravili viacero zaujímavých atrakcií pre fanúšikov, na svoje si prídu najmä tí domáci. „Intenzívne pracujeme na obsahu na kocke v hale tak, aby sa diváci čo najviac zabávali a počas domácich zápasov slovenských fanúšikov chytil za srdce,“ pokračoval Ryba.
Do fanúšikovskej dediny na Kalinčiakovej budú mať priaznivci hokeja vstup zadarmo aj bez vstupenky. Okrem veľkého koncertného pódia a veľkoplošnej obrazovky si návštevníci môžu zahrať aj hokej na umelom ihrisku (30×15 m). „Pre fanúšikov sme pripravili rôzne atrakcie. Zameriavame sa hlavne na zápasy slovenskej hokejovej reprezentácie. Chceme, aby pred každým zápasom vystúpili hudobní interpreti. Sme dohodnutí s kapelami ako Polemic, Vidiek, No Name, Chiki liki tu-a a ďalšími,“ dodal Ryba. Fanúšikovská dedina, ktorá môže privítať takmer 10.000 ľudí, bude otvorená každý hrací deň od 12.00 do 24.00 h.
Pripravenosť na šampionát hlásil aj hlavný manažér pre bezpečnosť MS Stanislav Jankovič. „Myslím si, že prípravné zápasy, ktoré sme odohrali v Bratislave, ukázali, že systém, ktorý máme nastavený, je reálny a dobrý. V reálnom čase, to znamená päť minút pred začiatkom, sme mali ľudí vo vnútri. Bratislava je pripravená, v Košiciach sme po menších problémoch doplnili ďalšie vstupy a výstupy, aby sme dostali ľudí na čas do haly.“
Zdroj: TASR