Peter Klimant Správy

Záujem o turistický vláčik prevýšil jeho kapacitu, Fabio Bortolini prezradil zaujímavosť: O tomto sa uvažuje!

Známy turistický vláčik v Poprade sa stal naozajstným hitom. Záujem ľudí o túto atrakciu bol v lete taký veľký, že prevýšil jeho kapacitu. Predseda OZ Pre mesto, Fabio Bortolini, prezradil, o čom sa ale v Poprade uvažuje.

Ilustračný obrázok k článku Záujem o turistický vláčik prevýšil jeho kapacitu, Fabio Bortolini prezradil zaujímavosť: O tomto sa uvažuje!
Zdroj: TASR

Občianske združenie (OZ) Pre mesto v Poprade hodnotí aktivity vyprodukované v minulom roku veľmi pozitívne. Festival Viva Italia, ktorý sa konal v lete 2015, je nominovaný medzi najlepšie produkty v cestovnom ruchu Prešovského kraja, nejde však o jediný projekt, ktorý združenie považuje za úspešný. „Záujem o turistický vláčik v Poprade v lete prevýšil jeho kapacitu. Preto sa tohto roku uvažuje o kúpe dvoch súprav, ktoré by po novom mali premávať už aj po Hviezdoslavovej ulici a priviesť návštevníkov aj k zrekonštruovanej Tatranskej galérii,“ uviedol na tlačovej konferencii novozvolený predseda OZ Fabio Bortolini.

Rušný a úspešný rok

Veľmi úspešná bola podľa neho aj súťaž o najkrajší vianočný stromček počas sviatkov, v ktorej hlasovalo 6 500 ľudí. Osvedčilo sa tiež adventné mestečko. „Minulý rok bol pre nás v občianskom združení veľmi rušný a môžeme povedať, že aj úspešný,“ konštatoval Bortolini. Člen predsedníctva Pre mesto Ondrej Kavka doplnil, že ďalšou prioritou združenia je prepojenie akvaparku s centrom mesta a historickou Spišskou Sobotou peším i cyklistickým chodníkom až do Matejoviec. „Je až trestuhodné, že hoci akvapark ročne navštívi až milión návštevníkov, nevieme ich dostať do mesta. Chýba značenie a moderná infraštruktúra,“ povedal.

O svoje skúsenosti sa s prítomnými novinármi podelil aj podnikateľ a člen združenia Viliam Kubovčík, ktorý sa spolu s nájomcami svojich obchodných priestorov zapojil do iniciatívy združenia predĺžiť otváracie hodiny v obchodoch na námestí počas vianočných sviatkov. "Môžem potvrdiť, že kupujúcich bolo viac a obchodníci mali oveľa vyššie tržby. Nemôžeme čakať, že ľudia do centra začnú chodiť sami od seba. Je na nás vytvoriť im ponuku, ktorá ich sem priláka. My obchodníci musíme spraviť ten prvý krok,“ zdôraznil. Hoci úpravou otváracích hodín na novootvorené obchodné centrum Forum zareagovalo zatiaľ len 12 prevádzok, svoju voľbu neoľutovali a niektoré v predĺženom režime plánujú pracovať po celý rok.

„V súčasnosti rokujeme s talianskym partnerom aj o realizácii leteckej linky do Talianska. Majú záujem o náš región. Žije a pracuje tu na Slovensku najväčšia a stále rastúca talianska komunita, množstvo Slovákov dochádza v zime i lete, naopak, do Talianska za prácou. Nadviazali sme spoluprácu s talianskou organizáciou, ktorá združuje až 330.000 talianskych horolezcov a alpinistov. Potenciál tu teda je,“ priblížil ďalšie činnosti Bortolini. Na základe zhromaždených dát je podľa neho treba pripraviť produktové balíky, najmä pre rodiny, rodinné lyžovačky a infraštruktúru pre turistov, ktorí radi kempujú. „Kempingová turistika je medzi Talianmi veľmi populárna. Taliani sú tiež veľmi citliví na možnosti nakupovania a bude potrebné vybaviť sa častejším úsmevom a základnou talianskou konverzáciou, keďže oni málo používajú nemčinu a angličtinu,“ objasnil.

Pripravujú festivaly

Už dnes pracujú členovia združenia aj na príprave jubilejného piateho ročníka svojich autorských festivalov Viva Italia a Made in Slovakia. „Oslovujeme partnerov, kreujeme program a snažíme sa vychytať muchy, ktoré sa ukázali minulý rok. Festival Made in Slovakia bude tohto roku o naozaj slovenských výrobcoch, od tých tradičných, s historickými základmi, až po súčasných, ako sú výrobcovia áut, kávy, cestovín či mliečnych produktov,“ zdôraznil na margo kritiky minulého ročníka Bortolini s tým, že z prihlášky remeselníka nie je možné zistiť, či svoje výrobky naozaj vytvára, alebo ich importuje z Číny. „Už ich však poznáme viac, dáme si na to pozor a oslovíme aj firmy, ktoré u nás ešte neboli,“ dodal. Viva Italia by sa tohto roku mala uskutočniť v termíne 15. až 18. júna a Made in Slovakia 3. až 6. augusta.

Obdobie od januára do marca je, čo sa kultúrnych podujatí v centre Popradu týka, podľa OZ Pre mesto trošku hluché, združenie preto oslovilo samosprávu s návrhom zorganizovať pre širokú verejnosť súťaž o najkrajšie vyzdobené, nadrozmerné veľkonočné vajce.

Foto: ilustračné

Zdroj: TASR
Najčítanejšie v regióne
Najčítanejšie na Dnes24.sk
Magazín
Najčítanejšie v regióne
Najčítanejšie zo Slovenska
SLEDUJTE NÁŠ INSTAGRAM