Správy

Veľká rekonštrukcia ozubnice Štrba - Štrbské Pleso: Investícia za takmer 20 miliónov

Železnice Slovenskej republiky (ŽSR) zrekonštruujú ozubnicovú trať v úseku medzi Štrbou a Štrbským Plesom za 18,58 milióna eur bez dane z pridanej hodnoty (DPH).

Ilustračný obrázok k článku Veľká rekonštrukcia ozubnice Štrba - Štrbské Pleso: Investícia za takmer 20 miliónov
Zdroj: TASR

Vyplýva to z oznámenia o výsledku súťaže, ktoré bolo zverejnené vo vestníku verejného obstarávania.

Zákazka zahŕňa rekonštrukciu ozubnicovej trate v úseku Štrba – Štrbské Pleso vrátane železničnej stanice (ŽST) ozubnicovej železnice (OŽ) Štrba, Štrbské Pleso a zastávky Tatranský Lieskovec. Hlavným cieľom je rekonštrukcia železničného zvršku ozubnicovej elektrifikovanej trate. Komplexnou rekonštrukciou by v tomto úseku mala prejsť traťová koľaj. Celkovo je v rámci stavby navrhovaných päť nových výhybiek s ozubnicovým systémom a jedna bez ozubnice.

V potrebnom rozsahu by sa mal zrekonštruovať železničný zvršok, železničný spodok, zároveň by sa mala odvodniť železničná trať. Rekonštrukciou majú prejsť aj nástupištia v staniciach Štrba OŽ, Štrbské Pleso OŽ a v zastávke Tatranský Lieskovec. Obnovené by malo byť aj osvetlenie nástupíšť, podlaha v hale stanice Štrba, priechody pre chodcov či oporné múry.

Práce pre ŽSR zabezpečí Združenie ozubnica Štrba – Štrbské Pleso, ktoré je tvorené firmami Strabag a Swietelsky-Slovakia. Dátum uzavretia zmluvy je podľa oznámenia vo vestníku 28. februára 2020. Kritériom na vyhodnotenie ponúk bola cena, zákazka nebude spolufinancovaná z eurofondov. Pôvodne ŽSR predpokladali, že zákazka bude stáť 18,20 milióna eur bez DPH.

Zdroj: TASR

Tento článok nie je možné komentovať.

Rýchle správy

Najčítanejšie