VIDEO: V kostole zneli tóny francúzskej barokovej hudby. Historické boli aj hudobné nástroje
Popradskí poslucháči sa s tohtoročnou Hudobnou jarou rozlúčili na pôsobivom koncerte. V Konkatedrále vystúpilo komorné trio, ktoré sa venuje interpretácii francúzskej barokovej hudby na historických nástrojoch. Členkou tohto zoskupenia je aj rodáčka z Popradu Zuzana Branciard.
Francúzsko-slovenské trio pozostáva z čembala, violy da gamba a z barokových huslí. Tieto nástroje sa používali v priebehu 17. a 18. storočia, dnes najčastejšie znejú pri interperácii dobových skladieb. Na koncertoch súborov starej hudby tak môžeme mať približne rovnaký zážitok, ako mali poslucháči v časoch jej vzniku.
V súboroch starej hudby hráva aj Zuzana Branciard, rodáčka z Popradu. Jej hudobným nástrojom sú barokové husle. Je absolventkou husľovej triedy prof. Bohdana Warchala na VŠMU a od roku 2005 umelecky a pedagogicky pôsobí vo Francúzsku. Tu sa aj venovala štúdiu interpretácie starej hudby. Predtým bola členkou známeho slovenského orchestra Musica Aeterna. Pred dvoma rokmi sa v Poprade predstavila s francúzskym komorným súborom Orfeo 2000, v tomto roku účinkuje na niekoľkých koncertoch v rôznych mestách Slovenska ako členka komorného tria.
Zuzaninmi spoluhráčmi sú Arnaud De Pasquale (čembalo) a Lucile Boulanger (viola da gamba). Obaja majú bohaté interpretačné a koncertné skúsenosti v rámci Francúzska i Európy. Venujú sa najmä komornej hre, ale na popradskom koncerte sa predstavili aj ako sólisti.
Program koncertu tvorili skladby predstaviteľov francúzskeho baroka, z ktorých najznámejším je asi François Couperin (1668 – 1733). Umelci do programu zaradili jeho Tretí kráľovský koncert. Nielen ten, ale aj ďalšie skladby v ich podaní odmenili popradskí poslucháči potleskom.
Poslednú časť Couperinovho koncertu vám ponúkame v našom videu.