Peter Handzuš Samospráva

Diaľničný privádzač Kežmarok - Poprad tak skoro nebude. Prednosta Ferenčák je však optimista

Dobrou správou pre obyvateľov podtatranského regiónu však podľa prednostu Okresného úradu v Kežmarku Jána Ferenčáka je, že trasovanie cesty je už jasné a známy je i dodávateľ projektovej dokumentácie.

Ilustračný obrázok k článku Diaľničný privádzač Kežmarok - Poprad tak skoro nebude. Prednosta Ferenčák je však optimista
Foto: Peter Handzuš / Zdroj: Dnes24.sk

S výstavbou druhej etapy diaľničného privádzača z Popradu do Kežmarku sa začne asi až v roku 2017.

Kadiaľ povedie trasa?

„Prebehlo už aj prvé rokovanie s dodávateľom projektovej dokumentácie o trasovaní a umiestnení križovatiek. Kadiaľ povedie trasa, je už definitívne jasné, pristúpi sa k širšiemu variantu, bude to plnohodnotnejšia cesta,“ uviedol Ferenčák.

Privádzač pôjde od aktuálnej križovatky pri Mlynici po pravej strane okolo obce Veľká Lomnica, pred ňou bude aj prvá križovatka, ďalej bude pokračovať poza obec Huncovce, kde pretne cestu medzi Huncovcami a Žakovcami, a tu by mala byť ďalšia križovatka, prípadne zjazd a výjazd, smerom na Vrbov.

„Ešte pred turbínou medzi Kežmarkom a Huncovcami bude pretínať cestu 1/67, kde by mal byť riešený zjazd, výjazd alebo križovatka, a tu by mal byť hlavný napájací bod na centrum mesta Kežmarok a plánovaný obchvat mesta v smere na Ľubicu a Tvarožnú,“ doplnil Ferenčák.

Následne bude cesta pokračovať okolo Malého Slavkova, pretne rieku Poprad, prejde Veľkým Slavkovom a Kežmarkom, kde prepojí priemyselnú zónu. Pokračovať bude ponad Kežmarok, kde pretne cestu na Stráne pod Tatrami a cestu na Rakúsy a následne vyústi križovatkou pred kruhovým objazdom pred Strážkami.

Čo kilometer, to most

Náklady na výstavbu asi 11 kilometrov dlhej cesty sú na úrovni približne 132 miliónov €, čo je zhruba o 20 miliónov € viac, ako sa predpokladalo. V prípade, že sa s výstavbou začne v roku 2017, samotná realizácia by mala trvať tri roky.

„Všetci sa budeme snažiť, aby sme ten proces skrátili, najväčším problém bude asi s výkupom pozemkov a len tento proces trvá asi dva roky,“ upozornil Ferenčák.

Dodávateľ projektovej dokumentácie by mal projekt vytvoriť do 13 mesiacov a koncom roka 2014 by tak malo dôjsť k príprave realizácie samotnej výstavby. Nová cesta bude podľa Ferenčáka pekná, avšak jej realizácia je dosť náročná, keďže jej súčasťou bude okrem iného aj 11 mostov.

Chcú pokračovať ďalej

„Táto cesta nám touto etapou nekončí, mala by pokračovať po ľavej strane smerom na Spišskú Belú veľkým obchvatom Strážok, Spišskej Belej a za mestom by sa mala napojiť na cestu smerujúcu na Starú Ľubovňu, Zamagurie a Poľsko,“ doplnil prednosta Okresného úradu s tým, že toto je už ale tretia etapa projektu.

Diaľničný privádzač Kežmarok - Poprad tak skoro nebude. Prednosta Ferenčák je vš
1
Galéria
Zdroj: TASR
Najčítanejšie v regióne
Najčítanejšie na Dnes24.sk
Magazín
Najčítanejšie v regióne
Najčítanejšie zo Slovenska
SLEDUJTE NÁŠ INSTAGRAM