Green Rallye očarilo pretekárov: Špičková úroveň s trendovou myšlienkou

Súčasťou posledného ročníka legendárnych Rallye Tatry bola premiérovo aj súťaž vozidiel s elektrickým alebo hybridným pohonom. Myšlienka vyšla na výbornú.

Martin Sýkora

Zručnosť, rýchlosť, spoľahlivosť

V Green Rallye nešlo o klasickú rallye, ale o jazdu pravidelnosti, pri ktorej posádky absolvovali niektoré z klasických rýchlostných skúšok Rallye Tatry, okorenenú o špeciálne úlohy ako napríklad jazdu zručnosti, a zároveň o spoločensko-kultúrne vyžitie v nádhernom atraktívnom regióne pod slovenskými veľhorami. Jazda pravidelnosti v rámci Green Rallye Tatry je určená výhradne pre posádky s vozidlami, ktoré majú platnú registráciu pre prevádzku na verejných komunikáciách. Sú to plne elektricky poháňané vozidlá a hybridné vozidlá s kombinovaným spaľovacím a elektrickým pohonom.

Zdroj: Dnes24.sk

Víťazmi všetci „zelení“

„Pochvala usporiadateľom. Okolo trate bolo kopec divákov, výborne zabezpečené, náročná trať – dvakrát sme skoro zišli, ale inak dobre. Som unavený, ale spokojný,“ povedal Peter Maňák, jazdiaci na LEXUSe LS 500 Hybrid. V kategórii hybridných vozidiel obsadil 5. miesto. Na treťom mieste sa umiestnil Ivan Marton, ktorý súťažil na asi najkrajšom aute tejto kategórie – FISKER Karma s elektrickým dojazdom 80 kilometrov. "Pre mňa bolo dôležité zúčastniť sa, pretože som fanúšikom elektromobilov a snažím sa ich propagovať. Výsledok nie je pre mňa podstatný. Dôležité je to, že prišlo 16 áut,“ skonštatoval Marton. Organizátori nenechali nič na náhodu. Svet sa pomaly uberá k zelenej energii, preto súťaž ekologických vozidiel právom patrí na legendárnu podtatranskú rallye. Víťazom sa stal Peter Maňák mladší na Toyote PRIUS Plug-In.

„Green Rallye bola pre nás novinkou. Je to smer, ktorým sa chceme v rámci Rallye Tatry uberať. Pôvodne to mala byť kultúrno-spoločenská udalosť, čo sa nám splnilo nad očakávania,“ hodnotil šéf pretekov Rallye Tatry Stanislav Hanzeli

Najväčší úsmev na tvári mal v cieli český jazdec Lukáš Hataš, ktorý na aute TESLA X 90D zvíťazil v kategórii vozidiel s plne elektrickým pohonom. „Na to, že je to prvý ročník, ma to veľmi príjemne prekvapilo. Úroveň bola špičková a preteky veľmi príjemné. Organizátori môžu byť pyšní a požiadať o účasť v seriáli FIA,“ skonštatoval Hataš, ktorý svoj víťazný výkon okomentoval stroho, s úsmevom, no výstižne: „Robil som, čo som mohol!“ Organizátori skutočne plánujú v budúcom roku preteky Green Rallye zaradiť do seriálu FIA (Medzinárodnej automobilovej federácie).

Zdroj: poprad.dnes24.sk