Nastane to už ONEDLHO: Je známy termín, kedy uzavrú most pri popradskej nemocnici
Projekt počíta nielen s výstavbou nového mosta, ale aj rekonštrukciou cesty I/18 s dĺžkou asi 550 metrov a riešením jej odvodnenia.

Most ponad železničnú trať na ceste prvej triedy I/18 v Poprade v blízkosti nemocnice bude uzatvorený od utorka 29. apríla. Informovala o tom dnes agentúru SITA hovorkyňa Slovenskej správy ciest Jana Lukáčová.
Bude v Kvetnici letné kino? Popradčania môžu hlasovať, čo si v meste želajú
NOVÉ fakty o dominante v širšom centre Popradu: TAKTO to má celé časom vyzerať, FOTO
Dôvodom sú práce na podopretí mosta, ktorý má poslúžiť ako obslužná komunikácia počas modernizácie železničnej trate v úseku Poprad-Tatry – Vydrník.
Na 3 týždne
Uzávera by podľa hovorkyne mala trvať tri týždne, do prevádzky ho znova uvedú 19. mája.
Stavebné práce na podopretí mosta budú realizovať v plnom profile. Doprava tak bude počas dvoch týždňov presmerovaná na obchádzkovú trasu, ktorá povedie ulicou Levočská v smere na Ulicu Joliota-Curie, s vyústením opäť na cestu I/18.
Práce súvisiace s mostom si vyžiadajú podľa zmluvy zverejnenej v Centrálnom registri zmlúv sedem miliónov eur s DPH.
Dodávateľ má zabezpečiť dočasné podopretie a premostenie poľa tak, aby most M4815 spĺňal technicko-bezpečnostné podmienky pre bezpečnú a plynulú cestnú premávku na ňom a mohol slúžiť ako obslužná komunikácia pre spomínanú stavbu.
V Tatranskej Lesnej vybudujú DESIATKY apartmánov: Čo o veľkom projekte zatiaľ vieme?
Slintačkou je ohrozený aj kamzík vrchovský tatranský: Prispieť k šíreniu môžu aj aj ĽUDIA
Most na konci mesta, ktorý vedie na Gánovce, či ďalej na Spišskú Novú Ves, postavili v roku 1968, je dlhý viac ako 122 metrov.
Výstavba nového mosta
Podľa záverečnej správy z diagnostiky v roku 2022 zverejnenej vo vestníku Úradu pre verejné obstarávanie bol z hľadiska stavebno-technického stavu zatriedený do stavu „VII“, čo zodpovedá havarijnému stavu.
Slovenská správa ciest si dala v roku 2023 v súvislosti so zámerom obnovy mosta vypracovať a dodať projektovú dokumentáciu na stavebné povolenie a ďalšie potrebné dokumenty.
Projekt počíta nielen s výstavbou nového mosta, ale aj rekonštrukciou cesty I/18 s dĺžkou asi 550 metrov a riešením jej odvodnenia.
„Dočasným podopretím, zasanovaním objektu mosta, do času riadneho odstránenia havarijného stavebnotechnického stavu mostného objektu a priľahlých úsekov cesty, sa dosiahne zvýšenie maximálnej zaťažiteľnosti mosta z 8 ton na 46 ton," uviedla pred časom Lukáčová.