Ľubomír Hudačko Správy

Nastane to už ONEDLHO: Je známy termín, kedy uzavrú most pri popradskej nemocnici

Projekt počíta nielen s výstavbou nového mosta, ale aj rekonštrukciou cesty I/18 s dĺžkou asi 550 metrov a riešením jej odvodnenia.

Ilustračný obrázok k článku Nastane to už ONEDLHO: Je známy termín, kedy uzavrú most pri popradskej nemocnici
Zdroj: Dnes24.sk

Most ponad železničnú trať na ceste prvej triedy I/18 v Poprade v blízkosti nemocnice bude uzatvorený od utorka 29. apríla. Informovala o tom dnes agentúru SITA hovorkyňa Slovenskej správy ciest Jana Lukáčová.

Dôvodom sú práce na podopretí mosta, ktorý má poslúžiť ako obslužná komunikácia počas modernizácie železničnej trate v úseku Poprad-Tatry – Vydrník.

Na 3 týždne

Uzávera by podľa hovorkyne mala trvať tri týždne, do prevádzky ho znova uvedú 19. mája.

Stavebné práce na podopretí mosta budú realizovať v plnom profile. Doprava tak bude počas dvoch týždňov presmerovaná na obchádzkovú trasu, ktorá povedie ulicou Levočská v smere na Ulicu Joliota-Curie, s vyústením opäť na cestu I/18.

Práce súvisiace s mostom si vyžiadajú podľa zmluvy zverejnenej v Centrálnom registri zmlúv sedem miliónov eur s DPH.

Dodávateľ má zabezpečiť dočasné podopretie a premostenie poľa tak, aby most M4815 spĺňal technicko-bezpečnostné podmienky pre bezpečnú a plynulú cestnú premávku na ňom a mohol slúžiť ako obslužná komunikácia pre spomínanú stavbu.

Most na konci mesta, ktorý vedie na Gánovce, či ďalej na Spišskú Novú Ves, postavili v roku 1968, je dlhý viac ako 122 metrov.

Výstavba nového mosta

Podľa záverečnej správy z diagnostiky v roku 2022 zverejnenej vo vestníku Úradu pre verejné obstarávanie bol z hľadiska stavebno-technického stavu zatriedený do stavu „VII“, čo zodpovedá havarijnému stavu.

Slovenská správa ciest si dala v roku 2023 v súvislosti so zámerom obnovy mosta vypracovať a dodať projektovú dokumentáciu na stavebné povolenie a ďalšie potrebné dokumenty.

Projekt počíta nielen s výstavbou nového mosta, ale aj rekonštrukciou cesty I/18 s dĺžkou asi 550 metrov a riešením jej odvodnenia.

„Dočasným podopretím, zasanovaním objektu mosta, do času riadneho odstránenia havarijného stavebnotechnického stavu mostného objektu a priľahlých úsekov cesty, sa dosiahne zvýšenie maximálnej zaťažiteľnosti mosta z 8 ton na 46 ton," uviedla pred časom Lukáčová.

Zdroj: SITA
Najčítanejšie v regióne
Najčítanejšie na Dnes24.sk
Magazín
Najčítanejšie v regióne
Najčítanejšie zo Slovenska
SLEDUJTE NÁŠ INSTAGRAM