Popradská škola chce zaviesť viac digitálnych noviniek: Motivácia z Tenerife
Popradskí učitelia sa snažia priniesť do tried viacero digitálnych noviniek a vzdelávacích materiálov, ktoré budú uplatňovať pri výučbe žiakov.
Skúsenosti z medzinárodného stretnutia učiteľov zapojených do projektu Erasmus+ KA1, ktoré sa konalo na ostrove Tenerife od 15. do 21. januára, bude učiteľka Základnej školy s materskou školou na Jarnej ulici v Poprade Gabriela Krížovská implementovať do vyučovacieho procesu aj pod Tatrami.
Skúsenosti pre ďalších učiteľov
„Niektoré poznatky sa už v minulosti prezentovali na otvorených hodinách ako výstupy z uskutočnených mobilít. Na pôde školy sme zorganizovali aj stretnutie učiteľov z regiónu, na ktorom sa v októbri 2016 zúčastnilo takmer 30 učiteľov,“ uviedla Krížovská s tým, že výsledky mobilít majú informovať verejnosť o tom, ako popradská škola reaguje na výzvy dnešnej digitálnej doby. Zároveň chce pomôcť slovenskému vzdelávaciemu systému priblížiť sa k úrovni ostatných popredných európskych krajín.
Fullanov model triedy
Kurz na ostrove Tenerife mal za cieľ pomôcť učiteľovi zorientovať sa v spleti novodobých digitálnych technológií a navrhnúť nové postavenie školského manažmentu vo vzdelávacom systéme.
„Pomohol nám však i získať predstavu, ako túto zmenu uskutočniť a ako postupnými krokmi zmeniť štruktúru vzdelávacieho systému na našej škole. Predovšetkým tak, aby sa digitálne technológie, práca s tabletom a Fullanov model triedy stali každodennou súčasťou vyučovania,“ priblížila učiteľka a zároveň aj koordinátorka projektu. Doplnila, že učitelia sa na kurze oboznámili aj s viacerými aplikáciami. Jedna z nich pomôže učiteľovi navrhnúť si hodiny na jednotlivé časové bloky.
Foto: Ilustračné