Rallye Tatry už pozná svojich víťazov: Jazdcov preveril aj sneh a dážď
46. ročník Rallye Tatry preveril schopnosti a zručnosti jazdcov i technický stav ich vozidiel, keď počas víkendu aj pršalo a dokonca snežilo. Kto si s týmito podmienkami poradil najlepšie?
Tohtoročná rallye ponúkla všetko, čo k Tatrám patrí. Súťažiaci sa museli počas dvoch dní vysporiadať s veľmi náročnými podmienkami, nakoľko pršalo, snežilo a teploty sa blížili k nule.
„Mali sme tu všetko – od krásneho počasia, cez dážď až po sneh, takže pretekári si mohli skúsiť čokoľvek. Pre nás ako pre organizátorov to bol veľmi náročný víkend, dá sa povedať, akási premiéra, nakoľko išlo o dvojetapový pretek, pričom každý deň bol hodnotený samostatne,“ uviedol riaditeľ Rallye Tatry Stanislav Hanzeli.
Víťazstvo obhájil Martin Koči
S náročnými podmienkami sa najlepšie vysporiadal 26-ročný Košičan Martin Koči, ktorý obhájil prvenstvo z minulého roka. „Bol to veľmi náročný víkend, najmä kvôli počasiu. Do toho nové trate, čiže sme sa naozaj museli snažiť. Vo veľkej miere to bolo o taktike, museli sme nájsť kompromis medzi rýchlosťou a bezpečnosťou, čo sa nám podarilo a vyšlo to. Takže sa teším,“ povedal bezprostredne po vyhlásení výsledkov víťaz, ktorý prezradil, že veľmi náročná, ale zároveň i krásna bola najmä rýchlostná skúška Tatranská, ktorá preverila všetky súťažné posádky.
Skvelé výkony počas celého víkendu podával aj ambasádor pretekov Čech Ondřej Bisaha, ktorý v sobotu v rámci MSR skončil druhý, v nedeľu bol štvrtý. „Keď dôjdeš do cieľa v takýchto podmienkach, tak spokojnosť je vždy. Preteky boli nádherné, organizačne na 100%, nebol tam žiadny kompromis. A aj okruhy boli všetky krásne, ale obzvlášť pekné boli tie nové,“ priznal Bisaha.
Okrem známych okruhov tak jazdcov preverili aj nové rýchlostné skúšky v oblasti Spišskej Magury, s názvom Magura a Tatranská. „Trate boli naozaj krásne, pretekári si ich veľmi pochvaľovali,“ prezradil riaditeľ pretekov.
To, že preteky boli náročné, potvrdil aj víťaz Slovenského rallye pohára Pavol Spišák: „Boli to veľmi zaujímavé preteky a vôbec neboli jednoduché. Veľmi dobre sa nám podaril mestský okruh, čo ocenili aj diváci potleskom a radosťou a to nás veľmi teší. Celkovo to bolo veľmi náročné, aj pre nás, aj pre auto“.
Opäť aj Green rallye Tatry
V rámci rallye sa po druhýkrát na trati predstavili aj elektromobily a hybridné automobily. Green rallye Tatry prilákala pod Tatry viacero majiteľov takýchto áut, ktorí si zmerali sily na rýchlostných skúškach, skúškach pravidelnosti, či v jazdách zručnosti. Víťazom v kategórii hybridných automobilov sa napokon, tak ako minulý rok, stala posádka z Čiech, ktorú viedol Lukáš Hataš.
„Tento ročník bol veľmi, veľmi vyvážený. Skutočne to bolo veľmi tesné. V tejto kategórii nejde o absolútnu rýchlosť auta, ale o to, ako je vodič schopný ho ovládať. Verím, že na budúci rok už preteky budú súčasťou FIA a pridajú sa aj automobilky. Toto sú skutočne preteky na svetovej úrovni, preto chcem povedať jedno veľké ďakujem organizátorom,“ dodal na záver Hataš.
Konečné poradie v absolútnej klasifikácií:
- Koči, Mozner (SVK, Škoda Fabia R5) 1:05:12,8 hod
- J. Melichárek, E. Melichárek (SVK, Ford Fiesta RS WRC) + 45,4 s
- Grzyb, Wróbel (POL, Škoda Fabia R5) + 1:19,7 min
- Bisaha, Těšínský (CZE, Ford Fiesta R5) + 1:33,8 min
- Béreš ml., Šintal (SVK, Škoda Fabia R5) + 2:01,0 min
- Gavlák, Horniaček (SVK, Škoda Fabia R5) + 4:09,7 min
- Chwist, K. Heller (POL, Hyundai i20 R5) + 6:04,6 min
- Drotár, Ferenc (SVK, Škoda Fabia R5) + 6:08,1 min
- Konečný, Lejko (SVK, Subaru WRX STi) + 8:00,0 min
- L. Lapdavský, J. Lapdavský (SVK, Subaru Impreza WRX STi) + 10:30,4 min
- Koiš, Siska (SVK, Ford Fiesta), 1. místo 2WD + 10:44,1 min