Rekonštrukcia cesty 1/67 v Poprade spôsobuje vodičom nemalé problémy
Počas výstavby je totiž tesne pred mestskou časťou Matejovce miesto starého asfaltu nasadená betónová cesta, ktorá je však vplyvom mrazov značne poškodená.
Nachádza sa tam množstvo výtlkov a dier, ktorým sa vodiči často
vyhýbajú a jazdia tak v protismere. Okrem toho, že je to nebezpečné,
dochádza aj k poškodzovaniu motorového vozidla.
„Ide o dočasné rozšírenie cesty, aby sa mohli realizovať práce na
stavbe. Keďže stavba je odovzdaná zhotoviteľovi, on zodpovedá aj za stav
cesty, a teda opravu cesty vykoná, keď budú vhodné klimatické podmienky,“
informovala vedúca organizačno-správneho odboru Slovenskej správy ciest
(SSC) Iveta Fedorová. Práce na rozširovaní cesty budú podľa nej
pokračovať, keď to dovolí počasie.
„Predpokladáme, že začiatkom marca by mohli práce pokračovať, 1. a
3. etapa rekonštrukcie cesty by mali byť ukončené v októbri tohto
roka,“ doplnila Fedorová. Na budúcu zimu by už teda mala byť cesta hotová
a nehrozia podobné problémy ako v tomto zimnom období.
Náklady na rozšírenie cesty v Poprade smerom na Kežmarok a výstavbu
diaľničného privádzača sa dosiaľ vyšplhali približne na 20 miliónov
eur. „Ešte zostáva investovať asi 17 miliónov eur, prvý úsek je dlhý
1,4 kilometra, 3. úsek stavby má tri kilometre,“ objasnila Fedorová.
V 3. úseku sú práce ukončené na 80 %, zostáva ešte zrealizovať
mostné objekty. Na 1. úseku priamo v Poprade sa ešte realizujú prekládky
inžinierskych sietí a zemné práce.
V letných mesiacoch minulého roka narušili rekonštrukciu cesty 1/67 aj
povodne. Fedorová informovala, že voda poškodila hrádzu, mostný objekt a
došlo aj k poškodeniu úpravy toku rieky Poprad.
Problémovým je naďalej železničný most na Štefánikovej ulici v Poprade.
Podjazd pod ním je príliš úzky a cesta sa tam tak stále bude zužovať do
dvoch jazdných pruhov. Podľa Fedorovej sa cesta rozšíri aj tam, ale až
v prípade, keď budú Železnice SR rekonštruovať spomínaný železničný
podjazd.
Rozširovanie cesty sa začalo v lete 2008, počas tohto obdobia sa stavbári
stretli s viacerými komplikáciami. „Kvôli rómskym objektom bolo potrebné
posunúť piliere mostného objektu tak, aby nezasahovali do jestvujúcich
objektov, musela sa prepracovať aj projektová dokumentácia,“ zdôraznila
Fedorová.
V prípade, že sa rekonštrukcia cesty ukončí na jeseň tohto roka, zvýši
sa bezpečnosť a plynulosť cestnej premávky a znížia sa tiež nepriaznivé
účinky dopravy na životné prostredie v danom úseku. „Prestavbou cesty
z dvojpruhovej na štvorpruhovú a jej novým smerovým a výškovým vedením
sa v podstate zlepšia dopravno-inžinierske podmienky, zvýši sa výkonnosť
cestnej komunikácie medzi Popradom a Kežmarkom,“ uzavrela Fedorová.
Výstavbu diaľničného privádzača si vynútili dopravná situácia v meste
Poprad a tiež nevyhovujúci prieťah mestskou časťou Matejovce. Nová trasa
bude túto časť obchádzať po juhovýchodnej strane. Okrem rozšírenia cesty
z dvoch na štyri pruhy sa zrealizujú aj štyri mostné objekty.
Zdroj: TASR