Peter Handzuš Krimi

Rekonštrukcia cesty 1/67 v Poprade spôsobuje vodičom nemalé problémy

Počas výstavby je totiž tesne pred mestskou časťou Matejovce miesto starého asfaltu nasadená betónová cesta, ktorá je však vplyvom mrazov značne poškodená.

Nachádza sa tam množstvo výtlkov a dier, ktorým sa vodiči často vyhýbajú a jazdia tak v protismere. Okrem toho, že je to nebezpečné, dochádza aj k poškodzovaniu motorového vozidla.
„Ide o dočasné rozšírenie cesty, aby sa mohli realizovať práce na stavbe. Keďže stavba je odovzdaná zhotoviteľovi, on zodpovedá aj za stav cesty, a teda opravu cesty vykoná, keď budú vhodné klimatické podmienky,“ informovala vedúca organizačno-správneho odboru Slovenskej správy ciest (SSC) Iveta Fedorová. Práce na rozširovaní cesty budú podľa nej pokračovať, keď to dovolí počasie.
„Predpokladáme, že začiatkom marca by mohli práce pokračovať, 1. a 3. etapa rekonštrukcie cesty by mali byť ukončené v októbri tohto roka,“ doplnila Fedorová. Na budúcu zimu by už teda mala byť cesta hotová a nehrozia podobné problémy ako v tomto zimnom období.
Náklady na rozšírenie cesty v Poprade smerom na Kežmarok a výstavbu diaľničného privádzača sa dosiaľ vyšplhali približne na 20 miliónov eur. „Ešte zostáva investovať asi 17 miliónov eur, prvý úsek je dlhý 1,4 kilometra, 3. úsek stavby má tri kilometre,“ objasnila Fedorová. V 3. úseku sú práce ukončené na 80 %, zostáva ešte zrealizovať mostné objekty. Na 1. úseku priamo v Poprade sa ešte realizujú prekládky inžinierskych sietí a zemné práce.
V letných mesiacoch minulého roka narušili rekonštrukciu cesty 1/67 aj povodne. Fedorová informovala, že voda poškodila hrádzu, mostný objekt a došlo aj k poškodeniu úpravy toku rieky Poprad.
Problémovým je naďalej železničný most na Štefánikovej ulici v Poprade. Podjazd pod ním je príliš úzky a cesta sa tam tak stále bude zužovať do dvoch jazdných pruhov. Podľa Fedorovej sa cesta rozšíri aj tam, ale až v prípade, keď budú Železnice SR rekonštruovať spomínaný železničný podjazd.
Rozširovanie cesty sa začalo v lete 2008, počas tohto obdobia sa stavbári stretli s viacerými komplikáciami. „Kvôli rómskym objektom bolo potrebné posunúť piliere mostného objektu tak, aby nezasahovali do jestvujúcich objektov, musela sa prepracovať aj projektová dokumentácia,“ zdôraznila Fedorová.
V prípade, že sa rekonštrukcia cesty ukončí na jeseň tohto roka, zvýši sa bezpečnosť a plynulosť cestnej premávky a znížia sa tiež nepriaznivé účinky dopravy na životné prostredie v danom úseku. „Prestavbou cesty z dvojpruhovej na štvorpruhovú a jej novým smerovým a výškovým vedením sa v podstate zlepšia dopravno-inžinierske podmienky, zvýši sa výkonnosť cestnej komunikácie medzi Popradom a Kežmarkom,“ uzavrela Fedorová.
Výstavbu diaľničného privádzača si vynútili dopravná situácia v meste Poprad a tiež nevyhovujúci prieťah mestskou časťou Matejovce. Nová trasa bude túto časť obchádzať po juhovýchodnej strane. Okrem rozšírenia cesty z dvoch na štyri pruhy sa zrealizujú aj štyri mostné objekty.

Zdroj: TASR

Najčítanejšie v regióne
Najčítanejšie na Dnes24.sk
Magazín
Najčítanejšie v regióne
Najčítanejšie zo Slovenska
SLEDUJTE NÁŠ INSTAGRAM