Tlačové správy

Starý gympel vďaka projektu Erasmus+ zvyšuje svoj medzinárodný kredit

Podporiť profesionálny rast a vzdelávanie učiteľov je hlavným cieľom projektu Vzdelanie – kľúč k našej budúcnosti. Gymnázium na Kukučínovej ulici v Poprade získalo preň finančnú podporu z programu Európskej únie Erasmus+

Ilustračný obrázok k článku Starý gympel vďaka projektu Erasmus+ zvyšuje svoj medzinárodný kredit
Zdroj: Gymnázium Kukučínova Poprad

„Starogymplácki“ pedagógovia tak majú možnosť navštíviť rôzne zahraničné výchovno-vzdelávacie inštitúcie zapojené do tohto celoeurópskeho projektu. Poznatky o nových metódach získaných počas ich hospitácií budú doma využívať pri inovácii a skvalitňovaní výučby. Týždňové pobyty učiteľov v partnerských školách sú významným príspevkom aj pre postupné zlepšovanie ich komunikácie v anglickom jazyku. Nemožno pritom prehliadnuť ani fakt, že škola si tým výrazne zvyšuje aj svoj medzinárodný kredit a príťažlivosť.

Doteraz takéto stáže absolvovali už traja vyučujúci z popradského Gymnázia na Kukučínovej ulici. Učiteľka informatiky, geografie a chémie navštívila partnerskú školu v Taliansku I. S. I. S. S. Majorana v meste Santa Maria a Vico. Chemikárka a zároveň výchovná poradkyňa absolvovala pracovný pobyt v partnerskej škole I. E. S. Lazaro Carreter v meste Alcalá de Henares v Španielsku. Tretiu mobilitu absolvovala učiteľka anglického jazyka v škole I. E. S. La Laboral de La Laguna na španielskom ostrove Tenerife. Všetky tri vyučujúce nielen nadviazali partnerstvá s hosťujúcimi školami, ale najmä sa zoznámili s aktuálnymi novátorskými trendmi vo vzdelávaní. Mali možnosť v reáli vidieť pre nás netradičné metódy práce so žiakmi so sociálne znevýhodneného prostredia, ale aj so žiakmi so špeciálnymi vzdelávacími potrebami. Absolvovali v partnerských školách vyučovacie hodiny anglického jazyka, matematiky, histórie, umenia, španielskeho jazyka, informatiky a ďalších prírodovedných a humanitných predmetov.

Školy v Španielsku pracujú v programe zavádzania metódy CLIL. Ide o súbor netradičných inovatívnych postupov učenia sa cudzích jazykov integrujúcich sa do ďalších vyučovacích predmetov – umelecko-výchovných, technických i odborných. V popradskom „starom gympli“ chcú v blízkej budúcnosti práve túto metódu zaviesť do vyučovania, pobyty ich vyučujúcich v školách s už odskúšaným modelom CLIL mali preto mimoriadne veľký prínos.

Musím povedať, že týždeň v škole v Španielsku mi ukázal nové možnosti vzdelávania a práce so žiakmi. Videla som tradičné vyučovanie, ale aj využitie inovatívnych metód a foriem vzdelávania. V škole som stretla nových kolegov, ktorí boli ku mne ústretoví a vo všetkom mi pomáhali. Zúčastnila som sa na vyučovaní rôznych predmetov a mohla som sa aj aktívne zapojiť do niektorých vyučovacích hodín. Získala som tak obrovské množstvo nových skúseností. Mala som možnosť porovnať metódy a formy práce u nás a v Alcalá de Henarés, rozšírila som si svoje kompetencie. Oboznámenie sa s inou krajinou a inou kultúrou mi umožnilo získať nový pohľad na prepojenie vzdelávania s praktickým životom. V blízkej budúcnosti mi to pomôže zlepšiť a zatraktívniť vyučovací proces v našej škole,“ priblížila svoje osobné skúsenosti zo stáže v Alcalá de Henares v Španielsku učiteľka chémie Daniela Kopinská.

Gymnázium na Kukučínovej ulici v Poprade bude v projekte celoživotného vzdelávania učiteľov v rámci Erasmus+ pokračovať aj ďalej. Všetci si uvedomujú, že práve cesta inovácie a skvalitňovania vyučovania je základom uplatnenia sa ich absolventov nielen na vysokých školách, ale hlavne presadenia sa v budúcom profesijnom živote.

(PR) – Za obsah a fotografie zodpovedá objednávateľ tejto správy

Zdroj: Gymnázium Kukučínova Poprad
Najčítanejšie v regióne
Najčítanejšie na Dnes24.sk
Magazín
Najčítanejšie v regióne
Najčítanejšie zo Slovenska
SLEDUJTE NÁŠ INSTAGRAM