Tlačové správy

Medzinárodná výmena študentov nie je len cestou do neznáma, ale aj skutočnou bránou k vzájomnému porozumeniu a osobnostnému rozvoju mladých ľudí. Naša škola má za sebou medzinárodnú výmenu študentov financovanú z grantu Erasmus+, ktorá priniesla vytýčené ciele.

Ilustračný obrázok k článku Študenti Gymnázia na Ulici Dominika Tatarku v Poprade navštívili v rámci projektu Erasmus+ školu v Taliansku
Galéria
Zdroj: Spojená škola, Ul. Dominika Tatarku, Poprad

Žiaci si vytvorili nové priateľstvá, posilnili si jazykové zručnosti, spoznali kultúrne a prírodné osobitosti inej krajiny. Projekt s názvom „Motiváciou a spoluprácou k aktívnemu vyučovaniu” podporil aj zodpovedný prístup študentov k životnému prostrediu a uvedomovanie si globálnych problémov.

Vybraní študenti nášho gymnázia strávili tretí aprílový týždeň v rámci výmenného programu na strednej škole Liceo Statale ,,Giorgio SPEZIA“ v talianskom mestečku Domodossola. Tento týždeň možno právom považovať za multikultúrny, pretože v tom istom čase bola v spomínanej talianskej škole aj skupina Nemcov a Španielov. Všetci boli ubytovaní v rodinách buď priamo v centre mesta alebo v neďalekých dedinách.

Ponúkame pohľad na projekt očami študentov:

„Hneď prvý deň bol dňom príjemných stretnutí. Privítal nás riaditeľ školy Pierantonio Ragozzo, prezident provincie Alessandro Lana a v slávnostnej sále sme sa stretli aj s primátorom mesta. V škole nás čakali talianske kulinárske špeciality, nechýbala neodmysliteľná pizza. Aby sme lepšie spoznali mesto, zahrali sme si hru Hľadanie pokladu.

Na druhý deň sme navštívili Borromejské ostrovy na jazere Lago Maggiore. Výlet sa začal v meste Stresa, odkiaľ sme sa loďou plavili na tri ostrovy – Isola Bella, Isola Superiore a Isola Madre, na ktorom je botanická záhrada a Rezidencia Borromeo.

V stredu sme v škole na hodine fyziky robili praktické cvičenie Pendulum Wave. Pokračovali sme maľovaním ekotašiek a poobede sme sa vybrali na kopec nad mestom, na Calvario di Domodossola. Deň sme ukončili spoločnou večerou v reštaurácii so všetkými žiakmi, učiteľmi a niektorými rodičmi.

Zdroj: Spojená škola, Ul. Dominika Tatarku, Poprad

V predposledný deň nášho pobytu pre nás Taliani pripravili celodenný výlet vyhliadkovým vlakom do údolia Vigezzo. Absolvovali sme prechádzku v píniovom parku, dozvedeli sme sa množstvo zaujímavých informácií v múzeu kominárov a navštívili sme aj múzeum parfumov, kde sme vyskúšali rôzne vône.

Posledný deň sme opäť strávili v škole, kde sme v rámci second hand burzy mohli kúpou oblečenia prispieť na dobrú vec. Na hodine umenia sme skúsili robiť živé obrazy – tableaux vivants. Popoludní sa konala slávnostná rozlúčka, počas ktorej zástupcovia žiakov z každej zúčastnenej krajiny zasadili bylinku v školskej záhrade. Večer sme obdivovali herecké výkony talianskych študentov, ktorí sa v taliančine a latinčine predstavili v tradičnom podujatí s názvom Noc klasikov.

V sobotu ráno sme sa rozlúčili s našimi hostiteľskými rodinami a cestovali sme do Milána, kde sme si užili niekoľkohodinovú prehliadku mesta. Videli sme Milánsky dóm, Castello Sforzesco i známe obchodné ulice. Večer nás čakala dlhá cesta vlakom do Viedne a odtiaľ domov”.

Tento týždeň sme privítali talianskych partnerov na pôde našej školy. Medzinárodný projekt tak má svoje pokračovanie a prispieva k ďalšiemu rozvoju medzikultúrneho porozumenia.