V Štrbe už vodiči môžu jazdiť ponad železničnú trať: NOVÝ most tam odovzdali do užívania
V podtatranskej obci Štrba v pondelok oficiálne odovzdali do užívania novo vybudovaný most ponad železničnú trať.
Ide o ďalšiu z významných investícií v modernizácii dopravnej infraštruktúry v regióne.
Predseda Prešovského samosprávneho kraja (PSK) Milan Majerský zároveň ocenil, že sa stavbu podarilo dokončiť ešte pred zimou. Zhotoviteľ mal na realizáciu diela osem mesiacov.
Kto z nich zaparkoval nesprávne? Popradskí vodiči polemizujú, kde na zábere došlo k chybe
O život tam prišli 3 dievčatá: Z miesta pri Spišskej Kapitule chcú autobusovú zastávku
„Tento most je veľmi dôležitý, pretože je na podhorí Vysokých Tatier, ktoré sú veľmi navštevovanou destináciou a využívajú ho jednak ľudia, ktorí tam pracujú, aj tí, čo žijú v Štrbe, ale tiež návštevníci, ktorí sú ubytovaní napríklad v penziónoch v Štrbe a chodia do Tatier,“ uviedol Majerský.
Bol jedným z najstarších
Vybudovaný nový mostný objekt cez železničnú trať v úseku Svit – Štrba je náhradou za pôvodný, ktorý bol jedným z najstarších v kraji.
Postavili ho ešte v roku 1932 a jeho stavebno-technický stav bol veľmi zlý. Pre výstavbu bola od začiatku marca uzatvorená vstupná cesta do obce od Tatranskej Štrby a vodiči museli využívať obchádzkovú trasu.
„Zažili sme si, čo je to obchádzka, takže všetci ľudia ocenili význam tohto mosta. Ten pôvodný bol úzky, bol tam len provizórny chodník, teraz je most bezpečnejší, aj pre chodcov, chodník vyústi až k železničnej trati,“ zhodnotil starosta Štrby Michal Sýkora.
Vybláznili sa všetci, ktorí mali chuť: V Tatrách prebehla prvá sánkovačka, FOTO
Mikuláš v Poprade a jeho putovanie: Na ktorých námestiach a kedy presne ho uvidíme?
Nové premostenie s oceľovou a betónovou konštrukciou je dlhé 24 metrov so šírkou sedem metrov a jeho súčasťou sú aj chodníky. Riaditeľ Správy a údržby ciest PSK Marcel Horváth objasnil, že pôvodnú konštrukciu nahradila takzvaná kompozitná.
Bol zhotovený ručne
„Pôvodný 92-ročný most bol ešte z riečneho štrku, bol zhotovený ručne, chlapi to robili priamo na mieste z dreveného debnenia a odlievali z miešačky, naozaj vydržal pri týchto podmienkach veľmi dlho. Nová konštrukcia je kombináciou oceľových nosníkov, je tu päť oceľových trámov s nábehmi, čo veľmi pomohlo, aby bola subtílna a ľahká. Trámy sa položili ako celok, čo umožnilo zrýchliť výstavbu. Aj vďaka tomu sa podarilo tento most postaviť za osem mesiacov,“ dodal Horváth.
Spolu s rekonštrukciou cesty v úseku Štrba – Tatranská Štrba, priľahlých úsekov a chodníkov pre peších išlo podľa Horvátha o technicky náročnú stavebnú akciu.
Vyžiadala si takmer 3,3 milióna eur, pričom PSK prispelo na výstavbu 1,4 milióna eur a zvyšok šiel zo zdrojov Európskej únie a štátneho rozpočtu.