Zmeny v Spišskej, ktoré ľudí NEPOTEŠIA: Zrušili poštu na Hutníckej, na rade bude ďalšia
Po ukončení prevádzky oboch pôšt budú služby poskytovať v meste dve pošty, hlavná s označením 1 na Štefánikovom námestí a ďalšia s označením 6 na Mlynskej.
Spišská Nová Ves, podobne ako iné mestá, prichádza o niektoré pobočky Slovenskej pošty, deje sa tak v rámci ohlásenej transformácie.
Od začiatku mesiaca bola zrušená prevádzka na Hutníckej ulici, v najbližších mesiacoch čaká rovnaký osud poštu na Šafárikovom námestí. Ako ďalej uviedla samospráva na svojej internetovej stránke, presný termín oznámi dodatočne.
Štrbské Pleso chce začať sezónu po NOVOM: A to osemsedačkovou lanovkou na Medvediu kopu
Už tam preinvestovali 21 miliónov eur: Na čom sa teraz pracuje v popradskej nemocnici?
Dve spomínané pobočky sú podľa samosprávy nepovinné. „To znamená, že sú prevádzkované nad rámec požiadaviek na kvalitu univerzálnej služby,“ vysvetlila.
Nedostatok zamestnancov
Obe pošty podľa zverejnených údajov vykazujú medziročný pokles počtu zákazníkov o viac ako osem až desať percent. V prípade pošty na Hutníckej ulici bola Slovenská pošta nútená v letných mesiacoch pristupovať k obmedzeniu otváracích hodín.
„Dôvodom bol a je nedostatok zamestnancov, ktorých práve na malých poštách nevieme zabezpečiť,“ približuje rozhodnutie pošty mesto.
Po ukončení prevádzky oboch pôšt budú poštové služby poskytovať v Spišskej Novej Vsi dve pošty, hlavná s označením 1 na Štefánikovom námestí a ďalšia s označením 6 na Mlynskej. Z tohto dôvodu budú hodiny pre verejnosť rozšírené.
Zmena správania
Slovenská pošta informovala, že k transformácii pristupuje z objektívnych dôvodov. „Kľúčovým je zmena zákazníckeho správania a potrieb obyvateľstva, ktoré smerujú k samoobslužným a digitálnym riešeniam, z čoho vyplýva potreba optimalizácie a transformácie poštovej siete. Tá sa zameriava na pošty, kde dlhodobo zaznamenávame významný pokles využívania služieb, s čím je úzko prepojená aj klesajúca návštevnosť danej pošty a jej ekonomická nerentabilita,“ vysvetlila.
Návštevnosť pobočiek podľa Slovenskej pošty klesla plošne za posledných pätnásť rokov o viac ako 30 percent. Rovnako počet základných poštových služieb, ako bežná listová zásielka či poštový poukaz, klesol o takmer 70 percent.
„Ďalším dôvodom sú nevyhovujúce prevádzkové podmienky, nakoľko súčasné otváracie hodiny a počet obslužných priehradiek nezodpovedajú potrebám zákazníkov,“ dodala spoločnosť.
ilustračné foto