Peter Handzuš Iné športy

Ďalší ťahák na Rallye Tatry: Do Popradu príde trojnásobný víťaz pretekov Leo Pavlík

Aktuálny ročník Rallye Tatry navštívi okrem legendy svetového motoršportu Stiga Blomqvista zo Švédska ďalšie veľké meno.

Ilustračný obrázok k článku Ďalší ťahák na Rallye Tatry: Do Popradu príde trojnásobný víťaz pretekov Leo Pavlík
Foto: Bořivoj Chaloupka

Leo Pavlík sa zapísal nezmazateľným písmom do histórie československého relyšportu. Rodák z Kdyně sa stal 5-násobným majstrom Československa, na svojom konte má viac ako tri desiatky absolútnych prvenstviev na domácích a zahraničných súťažiach. V roku 1986 vyhral aj legendárnu Barumku, ktorá v uvedenom roku zavítala aj na Slovensko do okolia Topoľčian a išla sa pod názvom Barum Tríbeč Rally. Leo Pavlík sa z celkového prvenstva radoval pod Tatrami trikrát. Prvýkrát zvíťazil v roku 1979 na vozidle Renault 5 Alpine, druhý triumf si pripísal o šesť rokov neskôr, keď pilotoval vozidlo Audi Quattro S2 a tretie víťazstvo získal v roku 1989 s Audi 200 Quattro. Všetky výhry na tatranskej rely slávil v ťažkej konkurencii so spolujazdcom Karlom Jirátkem.

Do Popradu príde trojnásobný víťaz pretekov Leo Pavlík
10
Galéria
Foto: Pavel Hrabovský

Autogramiáda v OC FORUM

Leo Pavlík sa zúčastní v rámci 44. Rallye Tatry 2017 autogramiády, ktorá sa uskutoční vo štvrtok 25. mája od 18. hodiny v OC Forum v Poprade, kde predstaví aj svoju knihu s názvom Od škodovky po quattro. Jazdec z Domažlicka začal úspešnú športovú kariéru s autami so značkou okrídleného šípu. V roku 1970 prvýkrát rely okúsil s vozidlom Škoda 1000 MB, potom prešiel do Škody 110 L Rallye a od roku 1973 súťažil so Škodou 120 S. V priebehu sezóny 1976 presadol do vozidla Škoda 130 RS. Zlomovým rokom pre kariéru „lietajúceho choda“, ako Pavlíka medzi pretekármi prezývali, bol rok 1978. Leo Pavlík vstúpil do novovznikajúceho Agroteamu JZD Slušovice. V roku 1979 zasadol do Renaultu 5 Alpine, ktorý sprevádzal jeho kariéru až do roku 1984. Počas tohto obdobia vyhral dva tituly majstra Československa a dve druhé miesta. Na konci roka 1983 bola spolupráca s Renaultom ukončená a Pavlík štartoval s vozidlom Opel Manta 200.

Testovací jazdec Audi

V roku 1985 bol vybudovaný v Desné pri Slušoviciach testovací polygón pre značku Audi. Leo Pavlík sa stal jedným z testovacích jazdcov ingolstadtskej automobilky. Odmenou za to mu boli štarty s Audi Quattro A2 a od roku 1987 s Audi Coupe Quattro v domácom majstrovstvách. V rokoch 1986 až 1989 bol Pavlík neporazený a získal ďalšie tri tituly v československom šampionáte. Navyše sa podieľal v rámci testov na vzniku legendárneho súťažného vozidla Audi Quattro S1. Po roku 1989 sa bohatá jazdecká kariéra v podaní Lea Pavlíka s radom veľkých úspechov uzavrela.

Od Škodovky po quatro

V týchto dňoch vychádza už 2. rozšírené vydanie knihy Leo Pavlíka OD ŠKODOVKY PO QUATTRO. Publikácia ponúka na viac ako dvoch stovkách strán okrem textov od autora Jakuba Hofbauera aj rad zaujímavých a doposiaľ nepublikovaných fotografií z prostredia československých automobilových súťaží. V knihe nájdete aj spomienky na rely pod Tatrami, kde Pavlík trikrát vyhral.

Zdroj: Dnes24.sk
Najčítanejšie v regióne
Najčítanejšie na Dnes24.sk
Magazín
Najčítanejšie v regióne
Najčítanejšie zo Slovenska
SLEDUJTE NÁŠ INSTAGRAM