Monika Vengrínová Rôzne

Poprad spúšťa novú aplikáciu. Odteraz môžete problémy a poruchy v meste nahlasovať i cez mobil

Aj v Poprade už majú občania možnosť pomocou mobilu alebo počítača nahlasovať problémy a poruchy na jeho území a to prostredníctvom novej aplikácie City Monitor. Vďaka fotografii z miesta a presnej GPS polohe tak má úradník kompletné informácie na to, aby daný problém odstránil, či vyriešil.

Ilustračný obrázok k článku Poprad spúšťa novú aplikáciu. Odteraz môžete problémy a poruchy v meste nahlasovať i cez mobil
Foto: Monika Vengrínová

Vďaka aplikácii krajšie mesto

„Zavádzame možnosť pre občanov, aby mohli efektívne, rýchlo a pohodlne komunikovať so samosprávou a poukazovať na problémy, ktoré ich trápia. Je to služba pre nás všetkých, aby bol Poprad opäť krajší a aby sa občania vedeli aktívne zapojiť do kontroly toho, ako sa riešia problémy, ktoré sami nahlásili. Ja to hodnotím veľmi pozitívne,“ uviedol primátor Popradu Anton Danko.

„Nahlasovanie podnetov je možné dvoma spôsobmi. Buď prostredníctvom mobilnej aplikácie City monitor, ktorú je možné bezplatne stiahnuť do svojho mobilu cez Google Play alebo AppStore, podľa toho, s akým operačným systémom mobil pracuje alebo prostredníctvom internetu v počítači či na notebooku,“ vysvetľuje Jaroslav Maitner z informačného odboru na Mestskom úrade v Poprade.

Podnet sa odošle na mestský úrad s presnou GPS polohou

Takýmto spôsobom majú Popradčania možnosť anonymného hlásenia porúch v meste jednoducho, rýchlo a spolu s lokalizačnou a fotografickou dokumentáciou. Svoje podnety občania zadávajú priamo do jednej z kategórii, napr. čierna skládka, dopravné značenie, nebezpečný terén, porucha, osvetlenie, poškodené komunikácie, odpad a iné. Kategórie sa budú postupne dopĺňať podľa hlásených podnetov.

Po odoslaní občanom sa podnet spolu s presnými GPS súradnicami eviduje na mestskom úrade. Po prihlásení do City monitor (www.citymonitor.sk) potom obyvatelia mesta vidia, ktoré podnety sú vyriešené, ktoré sú v stave riešenia a ktoré sú nahlásené aktuálne.

Občan vidí, či bol jeho podnet vyriešený

„Obyvatelia majú možnosť vďaka tejto aplikácii sledovať priamo nielen stav riešenia ich problému, ale tiež samospráve poskytovať spätnú väzbu na zlikvidovanú poruchu, teda komentovať, či bola odstránená riadne a včas,“ doplnil komunikačný manažér popradskej radnice Marián Galajda.

Samospráve tak dáva City Monitor okrem základnej možnosti moderným spôsobom evidovať poruchy a kontrolovať ich likvidáciu, tiež možnosť sledovať spätnú väzbu od obyvateľov a vyhodnocovať ju. Takisto v prípade súrnej alebo zaujímavej situácie vie mesto prostredníctvom aplikácie informovať obyvateľov.

Zriadenie tejto služby bude popradskú samosprávu stáť niekoľko desiatok eur mesačne. Podnety, ktoré nebudú v kompetencii mesta, budú posúvané ďalej, či už na VÚC alebo inde.

City monitor
4
Galéria
Foto: Monika Vengrínová
Zdroj: Dnes24.sk
Najčítanejšie v regióne
Najčítanejšie na Dnes24.sk
Magazín
Najčítanejšie v regióne
Najčítanejšie zo Slovenska
SLEDUJTE NÁŠ INSTAGRAM