Prečo sa na tvorbe eshopu neoplatí šetriť?
Eshop je ako výklad v obchode – musí urobiť super prvý dojem, aby tam ľudia nakúpili.
Preto by ste si mali dať veľmi záležať na profesionálnej tvorbe e-shopu. Nehľadajte tie najlacnejšie riešenia, vašim hlavným kritériom musí byť kvalita. Pretože výklad na kamennom obchode môže byť aj Potemkinova dedina, kde vystavíte iba tie najlepšie a najkrajšie kúsky. Pri eshope túto možnosť nemáte, musí byť všetko tip-top, aby ste oslovili ľudí. Na čo by ste si mali pri tvorbe dať najviac záležať?
Vzhľad je dôležitý
Pamätáte si, ako vám rodičia do hlavy neustále vtĺkali, aby ste urobili dobrý prvý dojem, lebo na ňom záleží? Ani neviete, akú obrovskú pravdu mali. Na to, aby ste urobili na návštevníka vášho eshopu dobrý dojem, máte iba jednu jedinú šancu. Chopte sa jej a využite ju, rozhodujúci je webdizajn, ktorý ovplyvní to, či sa návštevník zvrtne na päte a odíde alebo sa začne prechádzať pomedzi virtuálne regály s vašim tovarom.
Intuitívnosť a user experience je dôležitá
Prvý dojem rozhoduje o tom, či návštevník neodíde, no bez toho, aby bola stránka intuitívna, veľký úspech nebudete mať. Prečo? Pretože ľudia nechcú blúdiť vašim eshopom, musí im byť jasné, ako nakupovať, ako prehliadať tovar, kde sa môžu opýtať otázku ohľadom veľkosti alebo kedy im príde tovar. Preto musí byť stránka navrhnutá a aj naprogramovaná tak, aby sa na nej zákazník necítil ako Alica v krajine zázrakov. Preto sa nebojte najať si skúseného a hlavne vynikajúceho user experience dizajnéra, ktorý sa o toto postará.
Nepodceňujte ani SEO optimalizáciu
Nielen tie viditeľné, ale aj tie neviditeľné veci sú dôležité. Jednou z nich je aj odborná SEO optimalizácia webstránky či eshopu. To, že to vy nevidíte, neznamená, že to nevidia ani internetové vyhľadávače. O čo ide? Je to úprava a odstránenie chýb na vašom eshope – nedostatok obsahu, chýbajúce popisy tovaru, zlé nadpisy či duplikovaný obsah. Čím je SEO optimalizácia lepšia, tým je vaša stránka vo výsledkoch Googlu, Seznamu či Bingu vyššie. A to je veľmi dôležité – čím ste vyššie, tým viac návštevníkov zavíta na vašu stránku.
foto: ilustračná