Pripravené na leto? 5 tipov od profi trénera z Popradu pre sexi bruško do plaviek

Letná sezóna je za rohom a kilá navyše už neschováme pod svetre a kabáty. Ako zatočiť s faldíkmi a ukázať sa na pláži v plnej paráde, sme sa opýtali ostrieľaného osobného trénera Martina Hybena

Monika Vengrínová
Ilustračný obrázok k článku Pripravené na leto? 5 tipov od profi trénera z Popradu pre sexi bruško do plaviek
Zdroj: Dnes24.sk

Popradčan Martin Hyben (29) sa už dvanásť rokov venuje kulturistike a v posledných rokoch pôsobí i ako osobný tréner. S blížiacou sa sezónou dovoleniek prezradil tipy na to, ako vyzerať v plavkách čo najlepšie.

„Každý chce vyzerať dobre, ale nie každý vie, ako na to. Ak sa ale budete držať mojich rád, peknú postavu budete mať nielen v lete, ale počas celého roka,“ vysvetlil Martin. Tu je jeho päť rád pre sexy telo.

1. Strava

Ako Martin uviedol, keď chceme schudnúť, v prvom rade je dôležité upraviť stravu, nakoľko pravé ta tvorí až 70% nášho úsilia. “Pri chudnutí je dôležité dodržať základnú rovnicu a tá je, že musíme prijať menej kalórií ako vydáme. Pritom je však dôležité, z čoho tieto kalórie pochádzajú. Strava musí byt kvalitná, aby aj naše úsilie bolo kvalitné. Aby sme mohli páliť tuky je preto dôležité, aby náš metabolizmus pracoval na plne obrátky,“ ozrejmil tréner.

Jedlo si, podľa neho, treba rozdeliť do 5–6 menších porcií za deň a do jedálnička zaradiť kvalitné bielkoviny, ktoré sú obsiahnuté najmä v chudom kuracom či morčacom mäse, rybách, či plnotučných mliečnych výrobkoch. Ďalej sú potrebné komplexné sacharidy, čiže ryža, zemiaky, cestoviny, ovsené vločky a v malom množstve aj ovocie.*** „Zabudnúť netreba ani na zdravé tuky ako oriešky, semienka, kokosový a olivový olej, ale i vlákninu, ktorú získame z čerstvej zeleniny. Tej si môžeme dopriať bez obmedzení koľko chceme,“*** vysvetlil Martin a dodal, že dôležité je dodržiavať i pitný režim, v rámci ktorého by sme mali preferovať čistú vodu a neochutené minerálky pred ochutenými a farebnými vodami.

2. Tréning s činkami

Áno čítate dobre aj vy milé dámy. "Výskumy, ale aj moja prax osobného trénera ukazujú, že tréning s činkami spaľuje najviac tukov, a to dokonca viac, ako iné formy cvičenia. Ženy sa pritom vôbec nemusia obávať nárastu svalovej hmoty, keďže za jej rast je priamo zodpovedný hormón testosterón, ktorého majú ženy len minimálne množstvo,“ ozrejmil osobný tréner.

Záťaže, by sme podľa neho, mali voliť adekvátne svojej kondícii tak, aby to nebolo príliš ľahké, ale ani príliš náročné, aby neutrpela technika cvičenia, ktorá je veľmi dôležitá. Tréning by nemal trvať dlhšie ako jednu hodinu. Po nej sa totiž začne vylučovať katabolický hormón kortizol, ktorý ’’požiera “ svalovú hmotu, čiže narobí viac škody ako úžitku. Trening s činkami je vhodné zaradiť 3× do týždňa.

3. Kardio tréning

Podľa Martinových slov kardio tréning nie je pri chudnutí až tak dôležitý, ako si väčšina z nás myslí. Ako tvrdí, dokáže dokonca narobiť viac škody ako osohu najmä vtedy, ak sa to s ním preháňa, nakoľko vysoko intenzívny a dlho trvajúci kardio tréning spaľuje výlučne sacharidy a nie tuky.

“Následne má človek väčšiu chuť do jedla a hlavne na sladké, čo chudnutiu vôbec neprospieva. Ak chcete podporiť spaľovanie tukov, absolvujte svoju kardio jednotku maximálne 3× do týždňa, a to v trvaní 30–40 minút v 60 % vášho tepového maxima,” radí Martin s tým, že kardio by sme mali zaradiť až po tréningu s činkami alebo samostatne, pričom forma nie je rozhodujúca. “Robte to, čo vás baví, pretože je úplne jedno, či sa venujete behu alebo bicyklovaniu. Rozhodujúci je tep srdca,” uviedol.

4. Spánok

Nedostatok spánku môže, podľa trénera, chudnutie spomaliť alebo i úplne zastaviť, keďže práve v spánku sa vylučujú najdôležitejšie hormóny ľudského tela. Jedným z nich je rastový hormón, ktorý je priamo zodpovedný za spaľovanie tukov. „Určite sa snažte spať aspoň 6–8 hodín denne. Budete sa cítiť lepšie, budete chudší a vaša pokožka nebude tak rýchlo starnúť,“ objasnil Martin.

5. Neverte reklamám

No a nakoniec radí, aby sme neverili obchodníkom, ktorí tvrdia, že majú zázračnú pilulku či prístroj na chudnutie. „Nič také neexistuje. Ak chceme schudnúť, potrebná je najmä pevná vôľa v dodržiavaní stravy a chuť cvičiť,“ uzavrel odborník na krásnu postavu.

úvodné foto: ilustračné

Zdroj: Dnes24.sk