Vlani do MIK zavítali aj hostia z Thajska či Srí Lanky: Čo ich k nám láka a čo im tu chýba?
Mestskú informačnú kanceláriu v Poprade v minulom roku navštívilo takmer 50 tisíc ľudí. O čo všetko sa zaujímali a čo im v našom meste chýba?
V Mestskej informačnej kancelárii (MIK) v Poprade vlani na dvoch pracoviskách, na Námestí sv. Egídia a na Infopointe na železničnej stanici, vybavili dohromady takmer 50 tisíc ľudí. Riaditeľka MIK Lucia Pitoňáková informovala, že zaznamenali len mierny pokles oproti roku 2018 a najviac turistov prichádza do Popradu počas hlavnej letnej turistickej sezóny.
„V mesiacoch júl a august sme vybavili niečo viac ako 9000 ľudí, za posledné roky sa nám však zvyšuje počet turistov prichádzajúcich v mesiacoch máj, jún a september. Tí chodia do hôr najmä v období, keď nie je na chodníkoch tak veľa návštevníkov. V septembri sa zároveň odštartoval predaj populárnej 0 eurovej bankovky s motívom Popradu, o ktorú bol mimoriadny záujem,“ uviedla Pitoňáková.
Medzi národnosťami prichádzajúcimi do MIK prevládali Slováci, za nimi nasledujú Česi, Poliaci, Nemci a turisti z Veľkej Británie. Medzi tradičných hostí už pod Tatrami zaradili aj turistov z Izraela, ktorí do regiónu začali chodiť vo väčších počtoch pred troma rokmi. Nasledujú návštevníci z Lotyšska, Estónska, Ukrajiny a západnej Európy. „Často sa nám stáva, že nás navštevujú rovnakí ľudia každoročne napríklad z USA, Nemecka či Českej republiky. Zaznamenali sme však aj hostí z exotických krajín, ako Srí Lanka, Thajsko, Južná Kórea, Japonsko, India, Spojené arabské emiráty, Nový Zéland, Austrália,“ doplnila Pitoňáková.
Počas letnej sezóny väčšina návštevníkov objavuje krajinu, región a najčastejšie sú zvedaví na prírodné krásy a kultúrne zaujímavosti. V zime zas prichádzajú s jasným cieľom, ako sú lyžovačka či rekreácia.
Lanovky, Tricklandia či Chodník korunami stromov
„Turistov vlani najviac zaujímali atrakcie, ako popradský akvapark, lanovky, jaskyne, múzeum, Tricklandia v Starom Smokovci či historická Spišská Sobota. Značný počet turistov sa zaujímal o Chodník korunami stromov v Bachledovej doline, ktorý bol tzv. topkou minulého roka,“ doplnil pracovník MIK Rastislav Hudec s tým, že v Poprade sa veľkej obľube tešil vyhliadkový vláčik, ktorý by mal byť už trvalou atrakciou v meste aj nasledujúce sezóny. Výborný ohlas malo podľa neho aj zrekonštruované Podtatranské múzeum, ktoré má ambíciu po dobudovaní novej expozície Kniežacia hrobka stať sa veľkou atrakciou v najväčšom meste pod Tatrami.
Fanúšikovia umenia si prišli na svoje v Tatranskej galérii. Pre rodiny s deťmi bola zaujímavou atrakciou novootvorená Piesková zoo v mestskej časti Veľká.
„Každoročne sa do popredia tlačí aj Slovenský raj s vynikajúcimi možnosťami na turistiku. Zaujímavosťou je aj značný počet mladých nemeckých turistov, ktorí z Popradu nemieria do Vysokých Tatier, ako by sa očakávalo, ale ich cieľ je niekde inde – je to Kráľova hoľa a Cesta hrdinov SNP, prechod Nízkymi Tatrami od východu až na západ. Informácie majú zo zahraničných portálov, kde je práve turistika v tejto lokalite mimoriadne obľúbená,“ upozornil Hudec a dodal, že návštevníkov príjemne prekvapili aj letné jazdy historickej tatranskej električky Kométa.
Turistom chýba rozhľadňa aj park
Vysoký počet návštevníkov a záujemcov o prehliadku Kostola sv. Egídia, ktorú sprostredkúva práve MIK, zaznamenali pri podujatí Dni európskeho kultúrneho dedičstva, ktoré spojili s premietaním dokumentu o Poprade. Turistom však napríklad chýbala vyhliadková veža či rozhľadňa, na ktorú sa často pýtali. „Zároveň nás upozornili napríklad na chýbajúce koše na separovaný zber, pitnú vodu na námestí, ktorú však zabezpečujeme my v MIK, bezplatné požičanie bicykla prostredníctvom mobilnej aplikácie, chýbal im tiež park či program na Silvestra,“ vymenoval Hudec.
Naopak, ako pozitíva vnímali čistotu námestia a jeho upravenosť, kultúrny program v centre počas Popradského kultúrneho leta, festival Made in Slovakia, festival horských filmov, vianočnú výzdobu či predĺženú otváraciu dobu MIK počas leta. „Okrem toho zaujala aj poštová služba našej kancelárie, predali sme viac ako 2000 pohľadníc a cez 1500 známok do celého sveta. S pozitívnym hodnotením sa stretla aj naša internetová stránka www.VisitPoprad.sk, či dohľadateľnosť vďaka účtu na google moja firma, zaznamenali sme vysoké čísla návštevníkov, ktorí si vďaka webu našli cestu do Popradu a aj priamo do informačnej kancelárie,“ dodal Hudec.